През 2018 г. приходите от туризъм са достигнали 8,4 млрд. лева, което е с 6% повече, в сравнение с предходната година. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова по време на Шестата годишна среща на Националния борд по туризъм (НБТ), която се провежда под мотото „2019 г. – година на вътрешния туризъм, инвестициите и иновациите“ в столичния хотел Хилтън.

Инициативата събра над 150 представители от туристическия бранш, неправителствени организации, представители на законодателната, изпълнителната и местната власт, които представиха своята визия за развитието на туризма на столицата до 2030 г.

Според Ангелкова за последните три години, ръстът на приходите от международен туризъм е 34%, а само през миналата година страната ни е посетена от над 9 млн. чуждестранни туристи. Според нея, освен зимния и летния туризъм, страната ни полага огромни усилия за развитието на конгресния туризъм, както в София, така и в курортите.

За периода 2008-2018 г. броят на нощувките в София се е увеличил с 36%, а над 82 на сто е ръстът на чуждите туристи, каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова. По думите й важно за града е модернизирането на хотелите и стъпването на нови хотелски брандове.

„Като град с подходяща инфраструктура и материална база на добро европейско ниво, София има всички предпоставки да се превърне в желана дестинация за конгресен и фестивален туризъм. Това обяви управителят на „Галакси Инвестмънт Груп“ Константин Бояджиев.

По думите му допълнителен плюс на града е наличието на престижни четири и петзвездни хотели, които осигуряват отлични възможности за провеждането на събития от всякакъв формат.

„Галакси Инвестмънт Груп има дългогодишен опит именно в привличането на големи международни брандове, част от които са хотелите InterContinental Sofia и Hilton Sofia, предпочитани от огромен брой чуждестранни гости на града, дипломати и представители на високопоставени делегации от цял свят“, каза Бояджиев. Според него международни вериги от такъв ранг оказват положително влияние върху имиджа на София като туристически бранд, тъй като те са неговата жива реклама и го поставят на световната туристическа карта.

Бюджетът за реклама на туризма да бъде 1% от приходите, които секторът генерира годишно в икономиката на страната, каза Полина Карастоянова, изпълнителен директор на НБТ. Според нея до момента инвестициите са значително по-малки и това рефлектира върху конкурентоспособността на страната ни.

„Заложеният в момента бюджет е крайно недостатъчен за ефективно провеждане на националния туристически маркетинг, непропорционален на приходите и е значително по-малък от този на конкурентните туристически държави“, подчерта Карастоянова.