Най-голямата пречка за развитието на хората и организациите е техният начин на мислене. Това заяви известният мислител, автор, изобретател и консултант Едуард де Боно по време на своя семинар, който се проведе вчера в София.

На семинара участваха близо 1000 души, включително и министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.

Според де Боно, търсенето на истината, логиката и споровете ограничават мисленето. От друга страна, креативността води до намиране на много нови идеи, до по-добро решаване на проблеми, до по-голяма ефективност и дори до по-добър личен живот.

Едуард де Боно представи някои от своите техники за творческо мислене, като „Провокация" и „Шест мислещи шапки". В неговото представяне бяха включени много практически примери, а на участниците бяха давани задачи, с които да упражнят техниките.

Едуард де Боно сподели, че творческото мислене не е вродено качество за малцина избранници, а универсално умение, на което всеки може да се научи - също като математиката. То може да се прилага не само в екип, но и самостоятелно и за това са нужни преднамереност и дисциплина.

Той посочи пример с компания, в която всяка сутрин отделят половин час време за мислене. По повод на многобройните примери за приложението на неговите методи в бизнеса, лекторът поясни, че той не работи по техни конкретни казуси, а учи компаниите на творческо мислене, което те прилагат за своите нужди.

Като алтернатива на спора и логическите аргументи, Е. де Боно представи паралелното мислене, при което група хора мислят с една и съща настройка на ума по едно и също време и оглеждат въпроса от всички страни.

По време на сесията с въпроси и отговори, лекторът обясни разликата между творчеството и иновациите: иновация е всяко нещо, което е ново за организацията, дори когато отвън се взема нещо съществуващо, докато творчеството представлява създаването на нови неща, които не са съществували преди.

В края на семинара, д-р Е. де Боно беше награден със Златен медал за принос към Националният дворец на културата, който беше връчен от Генералният директор на НДК, г-н Христо Друмев.

Едуард де Боно беше в България по покана на Проджекта, a събитието се организира и с медийната подкрепа на Profit.bg.