Ръководството на пристанището във Варна се е обърнало към Министерството на транспорта за съдействие за изграждане на дълбоководно корабно място непосредствено преди Аспаруховия мост в града. Това съобщи днес директорът на пристанището Данаил
Папазов, предаде БТА.

Той поясни, че мястото, където се планира дълбоководният пристан, е държавна собственост. Пристанището притежава 20 декара от терена, а останалите 200 декара са собственост на Министерството на отбраната. По думите на Папазов са започнали разговори между двете министерства за предоставяне на терена.

Според Папазов за изграждането на съоръжението ще бъдат необходими 85 млн. лв., които вероятно ще бъдат осигурени с банков заем. По думите му в момента дълбочината на канала в посока пристанище "Варна - запад" е 12 метра, а на новото корабно място тя трябва да бъде 14 метра. Това ще позволи пристанището да стане един от най-сериозните контейнерни оператори в Черно море, смята Папазов.

Той добави, че след строежа портът ще може да приема абсолютно всички кораби, които плават в Черно море. В момента на пристанище "Варна" работят 18 контейнерни оператори, уточни Папазов. По думите му контейнерните товари непрекъснато се увеличават, като за първото тримесечие на тази година пристанището има 33% ръст спрямо същия период на миналата година. За пристанище "Варна - запад" ръстът е с 65 на сто.

Папазов добави, че пристанището е изградило нова компютърна система за следене на контейнерите, която позволява всеки собственик да може да види къде се намира в момента товарът му и има ли някакви митнически или други проблеми. В момента се въвежда подобна система за всички стоки, която трябва да е готова до края на годината.

Папазов посочи, че изграждането на силоз за фосфорит ще струва 5 млн. евро, а капацитетът му ще бъде 25 000 тона. Печалбата на пристанището за първото тримесечие е около 180 000 лв., добави той.

Снимка: БГНЕС