През 2009 г. у нас са реализирани 26 813 нови автомобила (леки коли, автобуси и камиони), става ясно от данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.

За сравнение, през 2008 г. продажбите достигната рекордните 57 927 броя. Понижението, което за тази година е от 53.71%, е първо от 1998-1999 г.

За изминалата година №1 по продажби сред леките автомобили е Toyota с 2820 броя и близо 11% пазарен дял. Втора и трета позиция се заемат от Peugeot и Volkswagen, реализирали 2263 и 2251 леки автомобила.

Марка Продажби Пазарен дял Toyota 2820 10,97 Peugeot 2263 8,80 Volkswagen 2251 8,76 Opel 2191 8,52 Ford 2030 7,90 Citroen 1829 7,12 Dacia 1744 6,78 Skoda 1501 5,84 Chevrolet 1404 5,46 Renault 932 3,63 Общо 18965 73,78

По над 2000 коли продадоха още от Opel и Ford, докато Citroen приключи годината с 1829 реализирани броя.

В топ 10 попадат още Dacia, Skoda, Cherrolet и Renault. Марките от топ 10 пък държат 73.78% от пазара или почти три от всеки четири продадени коли у нас е с гореизброените марки.

Сред камионите начело по продажби за изминалата година е Mercedes, следван от Iveco и Man, докато при мотоциклетите лидер е Peugeot.

За последните 10 години у нас са продадени 304 117 нови автомобила, сочи справка на Profit.bg.

Година Продажби Изменение 2009 26813 -53,71% 2008 57927 4,68% 2007 55336 22,15% 2006 45300 29,65% 2005 34940 35,50% 2004 25786 49,74% 2003 17220 19,91% 2002 14361 7,45% 2001 13365 2,26% 2000 13069
2000-2009 304117