Проверка на Федерацията на потребителите в периода юли - август на безалкохолни напитки на 15 фирми с 21 мостри от десет региона в страната за това дали написаното върху етикетите отговаря на съдържанието на напитките показва, че има подобрение при спазването на законодателството в тази област спрямо предишните проверки. Това съобщи Павел Кърлев, изп. секретар на Федерацията на потребителите. Той отбеляза, че въпреки това обаче нарушенията продължават.

В четири от проверените мостри не е регистрирано съдържание на витамин С, въпреки че е посочено върху етикетите.

Други четири проби са с нарушена микробилогия, седем проби са със завишено съдържание на подсладители, при 11 мостри не е посочено, че напитката има подсладител, на шест неправилно е поставен знак "диета". В почти всички проверени мостри не е спазен редът за изписване на категорията на добавките или Е-номерата.

Проверка от юли - август тази година на Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България на общо 1603 безалкохолни напитки на 90 фирми в десет търговски вериги показва, че с отклонение са осем продукта или 0.5 на сто. Миналата година при подобна проверка процентът е бил около 1 на сто. Тогава са били проверени 1180 продукта от 93 марки в 12 вериги и с отклонение са били 11 продукта.

Председателят на УС на Асоциация на производителите на безалкохолни напитки в България Милчо Бошев прогнозира, че тази година се очаква потреблението на безалкохолни напитки в страната да е с около 5-6 на сто по-малко спрямо миналата година заради кризата. Миналата година общият обем на продадените безалкохолни напитки е бил 1.3 млрд. лева.

По данни за деветте месеца на тази година спадът в потреблението на безалкохолни напитки е с 6 на сто или с около 80 млн. литра по-малко спрямо същия период на предходната годината. Ръст в потреблението има само при студените чайове и напитки "Лайт" - от около 14 - 15 на сто ръст спрямо миналата година.

Източник: БТА