В деня на своя професионален празник 20 юли - Илинден, представителната организация на производителите на бира - Съюз на пивоварите на България, организира пресконференция за развитието на индустрията през първата половина на годината.

За полугодието членуващите в сдружението пивовари са продали 2.54 млн. хектолитра бира, което представлява над 515 млн. половин литрови бутилки на трапезата на българина. Продажбите отчитат спад от 4%, което се предопределя от кризата, дългата зима и дъждовното лято, коментираха от там.

По видове опаковки пазарът е - РЕТ бутилки - 1.21 млн. хектолитра пиво, стъклени бутилки - 1.11 млн. хектолитра, наливно пиво - 123.88 хил. литра.

Високото качество на продукцията, активният инвестиционен процес през първите шест месеца на тази година с 40 млн. лв. вложения в ново оборудване, производствени линии и опаковки, прилаганите правила за отговорна търговска комуникация с обществото, определят стила и облика на съвременната пивоварна индустрия.

Най-големи инвестиции за полугодието са направили „Каменица" АД - 13.22 млн. лв., следвани от „Карлсберг България" АД - 11 млн. лв. и „Загорка" Ад - 6.45 млн. лв.

Студеният пазар (ресторанти, барове и заведения) са отбелязали понижение в продажбите си от 10-20% в различните населени места, което предопределя основно спадът в продажбите на пиво. Понижението пък се предопределя от кризата и слабия туристически сезон. Сумарният дял на „студения пазар" възлиза на между 25 и 30% от общите продажби на пиво.

През изминалата година платените към държавния бюджет акцизи от производството на пиво са 84 млн. лв., ДДС - 188 млн. лв., осигуровки и персонални данъци - близо 100 млн. лв..

Новостите в производството през тази година за различните марки са следните.

Болярка въведе нови етикети, ново хладилно отделение, допълнителни складови пространства.

Загорка - PSL етикетиране, модернизиране на линиите за ринг пул капачки и транспортните пътища на малца.

Каменица - нови разфасовки от 0.33 л., нова двулитрова РЕТ бутилка, нова RGB линия, шринк машина и флаш постьоризатор в Хасково.

Карлсберг България - нови двулитрови РЕТ бутилки за Благоевград, варилното отделение - реконструкция и модернизация. Ломско пиво - нов стъклен амбалаж и нови фирмени каси.

От ръководството на Каменица коментираха, че на този етап не планират изменение на цените на своята продукта в настоящите тежки условия.