За 2009 г., членуващите в Съюзът на пивоварите в България пивоварни компании са реализирали 4 872 480 хектолитра бира. Износът e 51 421 hl за Румъния, Македония, българските диаспори в страни от ЕС и САЩ. Подобно на другите сектори на бързооборотните стоки продажбите на бира също бяха повлияни от негативния ефект на стагнираната бизнес среда. По прогнозни данни на маркетингови агенции и СПБ, общо за страната през 2009 г. продажбите на бира имат спад от 11% в сравнение с 2008 г.

За 2009 г. консумацията на глава от населението е 67 л., което е почти равно на нивото на консумация през 2006 г. Съотношението между студения и топъл пазар е 28% към 72%. Тенденцията на спад в продажбите на студения пазар се запазва през цялата година.

През годината пивоварната индустрия в страната е вложила в производството на бира около 100 000 тона малц, от които местното производство е приблизително 60 - 65 хил. тона.

На пресконференцията Съюзът на пивоварите обяви, че и през 2010 ще продължи информационната кампания за българската бира, която има за цел да запознае потребителите с натуралните съставки и високото качество на произвежданите в страната видове пиво, както и с историята и ритуалите на бирената култура.

Направените през 2009 г. вложения в производствени инвестиции, иновации, търговски марки, реклама, обучение и усъвършенстване на човешките ресурси на членовете на СПБ надхвърлят 66 млн. лв.

През 2009 г. пивоварният сектор в страната продължи да предлага на своите потребители над 80 асортимента светли и тъмни видове бира.

Въпреки кризата през годината на пазара излязоха два нови бранда бира - Диана, произвеждана от „Болярка ВТ" АД и марката Оптима, произвеждана от „Ломско пиво" АД.

Съюзът на пивоварите е представителната организация на производителите на бира в страната: "Болярка - ВТ" АД, "Загорка" АД, "Каменица" АД, "Карлсберг-България" АД, "Ломско пиво" АД и доставчиците на суровини и материали в сектора.