За първото тримесечие на 2008 г. в България са продадени общо 15 224 нови автомобила, или с 29.5% повече спрямо сравнимия период на 2007 г., когато се купиха 11 756 броя.

Данни от Съюза на вносителите на автомобили в България сочат, че продадените леки автомобили са 14 157, срещу 11 186 за година по-рано. Ръстът тук е от 26.5 на сто.

Лидери по прадажби за първото тримесечие са Opel и Toyota, реализирали 1843 и 1537 коли, с което имат пазарен дял от 13.02 и 10.86 на сто.

Третата позиция е за Ford с 9.32% дял, изпреварил Volkswagen и Peugeot, държащи 8.06 и 7.35%. Общо 862 са продадените нови коли от Dacia, или 6.09% пазарен дял, докато с над 5% са още Chevrolet и Citroen (5.16 и 5.14%).

В топ 10 по продажби попадат още Skoda и Renault, реализирали по 690 и 587 автомобила, отговарящи на 4.87 и 4.16 на сто от пазара.

За първите три месеца на годината продадените у нас автобуси и камиони са 1067, срещу 570 за предходния период. Лидер в този сегмент е Iveco (40.77%), следван от Mercedes и Volvo с по 27.74 и 19.12 на сто.

С над 31%, до 78 броя се увеличиха и продадените у нас мотоциклети. Начело тук с пазарен дял от над 20% са Yamaha (23 броя и 29.49%), Peugeot (22 и 28.21%) и Piaggio (19 броя и 24.36%).