Изпълняващият длъжността кмет на София Минко Герджиков съобщи, че във връзка с откриването на новите метростанции скоро ще бъдат променени и някои от маршрутите на столичния градски транспорт, така че да бъдат оптимизирани транспортните връзки.

След пускането в експлоатация на новата отсечка транспортните разходи на столицата ще бъдат намалени с 3-4 %.

Той изрази надежда до 2012-та год., когато трябва да бъде открит вторият метродиаметър, 1/3 от столичани да се придвижват с метрото.

Нашата амбиция, допълни той, е да разширим метрото до централна гара и летището.

Герджиков обясни и планираните проекти, които предвиждат освен изграждане на вътрешноквартален транспорт, да се изградят и големи буферни паркинги, за да може влизащите в София да оставят автомобилите си на паркинг.

Цената на паркинга ще бъде на цената на билет за градския транспорт.

Припомняме, че днес новата отсечка на метрото от площад „Св. Неделя" до стадион „Васил Левски" ще бъде официално открита днес в присъствието на министър-председателят Бойко Борисов, изпълняващият длъжността кмет на София Минко Герджиков и посланикът на Япония Цунехару Такеда. Церемонията беше отложена с един ден заради вчерашния национален траур.

С пускането на отсечката през централната градска част разстоянието от „Младост" до „Обеля" ще отнема едва 20 минути. Цялото трасе на метрото е с дължина 18 км. По него са разположени 14 станции. 180 000 души дневно пътуват от единия до другия край на София. Стойността на новата придобивка възлиза на 104 млн. долара.

В истинска атракция се превърна първият и единствен засега хоризонтален ескалатор в България. Подвижният тротоар е монтиран в метростанцията до Ректората. След пускането в експлоатация на новата отсечка транспортните разходи на столицата ще бъдат намалени с 3-4%.

Очаква се сериозно да спадне и трафикът по Цариградско шосе и останалите главни артерии в София. Интересен факт е, че подземната железница у нас започва да се строи преди повече от 30 г.

Източник: БНТ