Проверяват за трудови договори и поповете

995
Проверяват за трудови договори и поповете

Областната инспекция по труда е започнала проверка за наличието на трудови договори със свещениците и други служители в църквите в страната.

В момента се извършват проверки в област Враца, съобщи директорът на инспекцията в града Румен Младенов. Те са наредени от Главна инспекция по труда по сигнал на Националния синдикат на свещенослужителите към КТ "Подкрепа".

Младенов допълни, че целта е не толкова търсенето на нарушения, а да се събере информация за трудовоправните отношения на свещениците, тъй като до момента такава или липсва, или е откъслечна. Досега трудовите инспектори във Враца са получили информация от митрополията, че 21 свещеници обслужват всички църкви в епархията. "Установили сме, че голяма част от храмовете по селата не са отворени постоянно, а се обслужват от свещенослужители от постоянно действащите църкви, намиращи се предимно в градовете, по празници и други поводи", допълни Румен Младенов.

По думите му на един свещеник се падат по пет-шест църкви, като повечето от тях пътуват, включително и когато ги повикат миряните. Трудови договори имат и други служители в църквите, предимно в предпенсионна възраст, като клисари и продавачи на свещи. Част от хората признават, че полагат доброволен труд за Църквата, допълни Младенов.

Проверките продължават, като досега са проверени храмовете във Враца, Козлодуй, Бяла Слатина и Криводол, а до дни ще приключат в Мездра, Роман и Оряхово. След това информацията ще бъде предоставена на Главна инспекция по труда и НОИ, за да се провери какви осигуровки се плащат по трудовите договори на свещениците.

Източник: БТА

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg