Телефонът за спешни повиквания 112 вече работи и в Бургас от 7 часа тази сутрин. Днес ще бъде открит и центърът, където ще се помещават техниката и диспечерите за обслужване на спешния номер в морския град. Той е оборудван с 12 работни места, като в него работят 54 оператори и координатори.

Центърът ще обслужва областите Бургас, Сливен, Ямбол и Стара Загора.

Жителите на четирите области ще ползват един номер при необходимост от спешна медицинска помощ, пътно-транспорти произшествия, пожари, терористични действия, аварии, кризи или други инциденти с човешки и материални загуби. Телефонът е денонощен и безплатен.

Стартът на спешната линия ще даде главният директор на "Национална система 112" Стоян Граматиков. На пресконференция той, директорът на центъра в Бургас - инж. Наталия Миткова, и представители на РДВР, НС ПБЗН и Бърза помощ ще разяснят взаимодействието и координацията при възникване на спешен случай, съобщават още от Министерство на извънредните ситуации.

Средно на ден повикванията, които се получават в софийския център на Националната система 112, са около 6000, като едва 180 от тях касаят реални инциденти. В центъра на системата в Русе се получават около 2600 повиквания в денонощието, от които 100 са за реални инциденти. Това заяви главният директор на Националната система 112 Стоян Граматиков.

Около 40% от инцидентите, регистрирани за София, са за оказване на спешна медицинска помощ, 30 на сто - за намесата на пожарната, около 15% за полицията, осем на сто касаят намеса на "Гражданска защита". Седем на сто са случаите, които не касаят спешни случаи. Това са инциденти, свързани с компетентността обикновено на общините - например дупки по улиците, клони, които са се надвесили над прозорците и други, добави Граматиков. Според него в тези случаи отговорността била на общините.

Националната система 112 покрива районите на София, Кюстендил, Перник, Благоевград, Разград, Русе, Велико Търново, Габрово и Силистра.

Източник: БНР