През февруари 2016 г. общият показател на бизнес климата се повишава с 0.5 пункта, в сравнение с предходния месец, в резултат на по-благоприятния бизнес климат в промишлеността, търговията на дребно и сектора на услугите.

Промишленост. Съставният показател „бизнес климат в промишлеността” нараства с 1.2 пункта спрямо януари, което се дължи на подобрените очаквания на промишлените предприемачи за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца.

Относно настоящата производствена активност анкетата регистрира леко намаление, докато очакванията за дейността през следващите три месеца са по-оптимистични.

Основните фактори, ограничаващи развитието на бизнеса в отрасъла, остават несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене от страната.

По отношение на продажните цени в промишлеността по-голяма част от мениджърите очакват запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.

Строителство. През февруари съставният показател „бизнес климат в строителството” се понижава с 3.5 пункта в резултат на по-песимистичните оценки на строителните предприемачи за настоящото бизнес състояние на предприятията.

Същевременно обаче очакванията им както за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца, така и за строителната активност през следващите три месеца са по-благоприятни. През последния месец анкетата отчита и намаление на броя на клиентите със закъснения в плащанията.

Несигурната икономическа среда, конкуренцията в бранша и финансовите проблеми продължават да са основните фактори, затрудняващи дейността в отрасъла, като през февруари се наблюдава намаление на отрицателното влияние на първите два фактора.

Относно продажните цени в строителството преобладаващите очаквания на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.

Търговия на дребно. Съставният показател „бизнес климат в търговията на дребно” нараства с 2.8 пункта спрямо януари, което се дължи на оптимистичните очаквания на търговците на дребно за бизнес състоянието на предприятията през следващите шест месеца. Същевременно и прогнозите им за обема на продажбите и поръчките към доставчиците през следващите три месеца се подобряват.

Основните пречки за развитието на дейността в отрасъла остават конкуренцията в бранша, несигурната икономическа среда и недостатъчното търсене.

По отношение на продажните цени търговците очакват запазване на тяхното равнище през следващите три месеца.

Услуги. През февруари съставният показател „бизнес климат в сектора на услугите” се повишава с 0.9 пункта в резултат на благоприятните оценки и очаквания на мениджърите за бизнес състоянието на предприятията. Мненията им по отношение на настоящото търсене на услуги, както и очакванията им за следващите три месеца обаче са по-умерени.

Несигурната икономическа среда и конкуренцията в бранша продължават да са основните фактори, ограничаващи развитието на бизнеса в отрасъла.

Относно продажните цени очакванията на мениджърите са те да останат без промяна през следващите три месеца.