Между 650-750 лв. е реалната цена на шофьорския курс. Тя включва 31 часа обучение по практика и теория и консумативите за явяване на изпит, заяви днес на пресконференция председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка (СПАМП) Йонко Иванов.

Фирмите, които задържат по-ниска цена - от 300-400 лв. например, подлежат на разследване от Министерството на транспорта, защото с нея не могат да се покрият разходите за обучение. Тази цена е спекулативна, дава възможност за заобикаляне на закона и за придобиване на свидетелство за правоуправление "по друг начин", коментира Иванов. Той посочи още, че не се очаква повишаване на таксата заради стабилните цени на бензина в момента.

От СПАМП предлагат нови критерии за обучение към центровете, които ще подготвят водачите. Те настояват за среща с министъра на транспорта, пред когото да изложат предложенията си за това как да става категоризацията на тези центрове. Освен това съюзът предлага общо 6 точки, с които да се подобри качеството на изпита, и с които той да влезе в съвременните европейски норми, каза Йонко Иванов.

По думите му в момента има центрове за обучение на водачи с по 15-16 акта за нарушения, които не дават качествено образование, и въпреки това все още са на пазара. Те компенсират ниските такси с многократно "късане" на изпитите и с плащане на допълнителни часове. С исканата от нас категоризация всички те ще излязат от бранша, а останалите ще могат да получават пари от банките и други облекчения за развитие на своя бизнес, коментира Иванов.

Източник: БНР