Над 400 000 души посещават киносалоните поне веднъж на два месеца. Това става ясно от националното представително проучване на компанията за кино реклама CinemaBox Office проведено от Gallup Bulgaria.

Най-активните посетители на кино салоните са на възраст между 15 и 36 години, като жените преобладават пред мъжете - 53.6 към 46.4 %. Статистиката показва, че ходещите редовно на кино са и сред най-активните в социално отношение - над 61 % са работещи, а над 33 % учащи. И двете групи отделят най-много време за забавления извън домовете си - 53.3 % отговарят, че прекарват поне 2-3 вечери седмично в забавления извън дома, а 33% излизат поне веднъж за този период.

Проучването сочи, че редовните кино посетители са с доход доста над средното за страната - повече от 800 лв. месечно. Редовната кино аудитория харчи за забавления 43 665 000 лв. месечно и с 40 % повече от неходещите на кино.

Индексът за намерение за покупки на потребителски стоки с висока стойност (автомобили, високотехнологични продукти, черна техника и др.) е 150, за сравнение индекса на неходещите е 60.