Рекламен "Листопад": Дори да не излъчва, bTV пак ще бъде с рекорден рейтинг!

4234
Рекламен

От bTV предколедно решиха да покажат мускули, като заплашиха Булсатком, че ще им отрежат сигнала.

Причините са прозаични – неизплатени задължения, обвинения за прикриване на абонати и т.н. Последва яростна реакция на кабелните оператори, които съобщиха, че ще прекратят излъчването на сигнала на телевизията заради едностранното прекратяване на договорите и поставяне на неизпълними условия.

Зад разразилата се война между телевизията и фирмите, които разпространяват сигнала обаче се крият интереси свързани с разпределението на рекламни бюджети за десетки милиони левове.


Каква е схемата? bTV предлага рекламни тарифи основани на рейтинг точки, които са обвързани с часовите пояси и и рейтинга, който притежават съответните програми. Тук обаче се намесват рейтинговите агенции, които на практика отчитат кое предаване се гледа повече и кое не.

Как точно действа митичната пийпълметрия обаче е тайна, защото не се знае нито къде са поставени устройствата, отчитащи зрителския интерес, нито се изяснява начина, по който се събира информацията.

Така се стигна до абсурда от 2005 г., когато по време на профилактика на предавателите от БТК, bTV отчете потресаващ 70% пазарен дял. Оказва се, че хората са гледали втренчено черния екран като омагьосани от Кашпировски. Това обаче по никакъв начин не се отрази на събираните от телевизията суми за рекламни кампании.

А фактът, че един от тогавашните собственици на TV PLAN/TNS Кънчо Стойчев отчел невероятното постижение без аналог и рекламният capo di tutti capi Красимир Гергов са съдружници в голф-игрище е един маловажен детайл.

А въпросът дали не представлява нелоялна конкуренция включената от bTV в рекламните договори клауза за бонуси на фирмите, които не дават реклами в други телевизии остана да виси във въздуха. Зад настоящата кабелна война стоят далеч по-груби търговски практики, които граничат с рекетьорските прийоми на дебеловратите от 90-те години, научи novini.bg.

На практика bTV в момента се опитва да изнудва операторите да купят тотално негледаемите си телевизионни канали от групата в пакет. Това напомня и на практиката в края на 80-те години трудовете на Тодор Живков да се купуват в комплект с готварски книги и поредицата за Винету.

По този начин обаче проваленат BTV Cinema и залязващата BTV Action вървят в комплект с bTV. Операторите нямат право да се откажат от негледаемите програми ако искат да излъчват изобщо сигнал от телевизията. И за да затвърди странните си прийоми на търговски преговори от bTV са решили в пъти да увеличат стойността за предлаганите си негледаеми програми.

Въпросът сега е ако сигналът бъде прекратен и bTV престане да се излъчва по кабел и сателит в половин България, дали рейтингите давани традиционно от агенциите, ще отчетат някакво намаление. Надали.

Все пак огромната част от зрителите предпочитат да се „взират“ в тъмен екран, докато bTV не излъчва. Така че рекламодателите трябва да спят спокойно. Дори никой да не излъчва bTV, телевизията пак ще има рекорден рейтинг и пазарен дял. Така „Листопадът“ ще продължава безкрай. Докато някой най-накрая не реши да дръпне шалтера. Този път завинаги.
 

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Искрен Правдов
# 0
23:12 | 28 December 2012
Истината е прозаична. СМЕ ще продават групата PRO в която влизат около 20-на канала в региона... Купувачът ще е Уорнър. Понеже една немалка част от сделката ще бъдат вземания по договори в момента СМЕ иска да подпише максимално високи договори. 2 милиона повече годишно приход - означават 20 милиона повече при сделката. Ситуацията в Румъния с Ромтелеком е аналогична. В момента там СМЕ уж ще спират 10 канала. Защо ТВ 7 застават на страната на БТВ ??? за да дадат по-голямо power-ratio ?- Защото един от акционерите в БТВ с 10% е близък до ТВ 7 - нещо повече - обещал е да прехвърли голяма част от рекламата от БТВ към ТВ 7... Пак бедният и отруден български народ ще плаща заради нечии далаверки - преди 5 години когато СМЕ сляха ТВ2 и Ринг с каналите на БТВ имаше 400 съкратени от ПРО БГ и Ринг... Отидоха на борсата и всеки от нас даде по своето левче за да могат съкратените да получават 9 месеца по 1200 лв / месец.. Но какво му дреме на българина - нали сега неговите 17 милиона отидоха в ръцете на някои хора за да рекламират цифровизацията по БТВ, ТВ7 и вестник Уикенд... Абсурдистан
iovo
# 1
20:12 | 23 December 2012
Доволен съм от Булсатком тъй като използвам интернет и телевизията им и плащам малко точно това търсят хората а бтв както те сами пишат и не отричат че договора на сат. оператор е чак до 14 януари в този случай телевизията няма право да прекъсва сигнала и да изнудва хората Няма да стане ,няма да ме изнудват да плащам за някаква боза и да им плащаме купоните който правят както и при някой ел дружество пр EVN ако сте абонат на ел мрежата може би сте забелязали че площате почти двойно ,а ползвате едни и същи електроуреди .Съжелявам но не сме балъци
Пенчо Костов
# 2
20:12 | 23 December 2012
бТв е една от най-продажните и нагласени телевизии. Все повече хора се отказаха да я гледат. Напълно логично е да пънат мускули за последно. Искат да изцедат до край дойната крава. Толкова грешки направиха, че даже телевизията майка (БНТ) стана с няколко идеи по-гледаема от преди.
Камов
# 3
18:12 | 23 December 2012
Колко ви платиха за тая статия бе "журналисти" :-) Дори не сте достойни да коментирате телевизията
Дани
# 4
18:12 | 23 December 2012
Много поръчков коментар, Булсатком са най-големите мошенници, заплашваха ме да си плащам абонамент на ръка, за да нямям проблеми!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg