До края на юни ще завърши ремонтът на двете платна в 22-километровия участък от АМ „Тракия“ между Пловдив и Стара Загора.

За първи път се затваря толкова голяма отсечка и целта ни е до началото на активния туристически сезон предвидените дейности да приключат, съобщи инж. Светослав Глосов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“, в Сутрешния блок на Нова телевизия.

Той подчерта, че сега е сезонът за ремонти на пътищата и времето за извършването им е правилно преценено от проектантите и от Института по пътища и мостове, защото когато се извършва един ремонт, се изисква той да бъде направен при подходящи климатични условия, а през зимата това е невъзможно.

Преди да стартираме ремонта на АМ „Тракия“ беше направено пълно обследване на съществуващото трасе, на състоянието на пътната конструкция и настилката. Отсечката е в експлоатация от 1995 г. и 23 години не е ремонтирана, каза инж. Глосов и допълни, че на обекта мобилизацията е голяма.

Спряно е движението в тръбата за София на тунел „Витиня“, АМ „Хемус“, като трафикът преминава двупосочно през тръбата за Варна, която беше ремонтирана миналата година.

Обновяването на тръбата за София предстои, а в момента движение в нея е спряно поради ремонта на виадукта непосредствено преди тунела. В тръбата за София на „Витиня“ предстои изграждането на системи за безопасност - пожарогасене, вентилация, за извеждане на опасните разливи и др.

Инж. Глосов обясни, че въпреки че шофьорите пътуващи по АМ „Хемус“ в момента не виждат работници и техника в района на виадукт „Коренишки дол“ при 36-ти километър на автомагистралата на съоръжението се извършват сериозни ремонтни дейности по стълбовете на моста, т. нар. долно строене. Съоръженията не са обновявани повече от 30 години, откакто са построени, и трябва да ги ремонтираме, за да пътуваме безопасно, категоричен е инж. Глосов.

Между 31-ви и 38-ми километър от АМ „Хемус“ движението е двупосочно в платното за Варна поради ремонта на два виадукта.

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да карат внимателно, тъй като скоростта в отсечката е ограничена и при интензивен трафик в пиковите часове е възможно по-бавно придвижване. Необходимо е да се кара внимателно, да не се предприемат изправарания в участъка и да се спазва стриктно поставената сигнализация и въведеното ограничение на скоростта.

Относно гаранционните срокове на извършваните ремонтни дейности инж. Глосов обясни, че според съществуващите норми, регламентирани в Наредба №2 към Закона за устройство на територията, те са 3 години. В момента работна група прецизира гаранционните срокове и те ще бъдат увеличени за различните видове строителни дейности. Увеличавайки гаранционния срок считаме, че ангажиментите и отговорността на строителните фирми и проектантите ще бъде завишена, подчерта инж. Глосов.