И това лято движението в София ще бъде затруднено заради ремонти. Реконструкцията на възлови булеварди в столицата ще е причина за задръствания, посочва Нова телевизия.

За булевард „България“ Столичната община предвижда през юли и август да бъде ремонтиран нов участък - между бул. „Черни връх“ и бул. „Иван Гешов“. Планира се и ремонт на тунела на бул. „Ал. Малинов“ и Южната дъга в „Младост“.

На финала е проектирането за изместването на трамвая по бул. „Скобелев“ и транспортният тунел при НДК. След това ще се обяви процедура за избор на изпълнител. Ще се довърши и изграждането на бул. „Монтевидео” в „Овча купел”, където ще има и ремонт на основния бул. „Линкълн”.

Булевард „Линкълн” е ремонтиран последно в началото на 90-те. Сега ремонтът ще струва на общината почти 5 млн. (4.8 млн.лв). Реконструкцията обаче няма да включи изграждане на велоалея.

А велосипедистите искат четирилентовият булевард да отдели място за автомобили, за градски транспорт, тротоари за пешеходците и място за тези, които се движат на 2 колела. По план, ако няма дъждовни дни, ремонтът трябва да продължи 168 дни – или до средата на ноември.

Общината е на път да се откаже и от друга своя планирана идея. Да направи движението по ул. „Фритьоф Нансен“ двупосочно и да пусне тролей по нея. Въпреки че инвестицията в контактната мрежа вече е направена, бъдещият тролей номер 7 няма да минава по „Фритьоф Нансен”, а ще заобикаля.

„Само за пробег - увеличения пробег, който ще има по трасето, ще се губят 170 000 годишно. От една страна, имаме инвестирани пари в контактната мрежа, от друга, ще генерираме разходи”, коментира Андрей Зографски от „Спаси София”.

Двупосочното движение щеше да "изяде" паркоместата на улицата, които сега са около 70. „Знаете, че там живеещите се възпротивиха много сериозно. В края на краищата удължаването е с 400 метра в едната посока. Около километър, което не е кой знае колко сериозно удължаване и не би затруднило хората”, посочи Фандъкова.