Робот сервира кафета и припомня да носим маски в хотел в Златни пясъци. Това съобщи управителят на родна хотелска мениджмънт компания Десислава Димитрова по време на Хотелски виртуален форум. Иновации по родните места за настаняване започват да се въвеждат още преди избухването на пандемията, съобщава в. Монитор.

Димитрова среща новия си служител - робота Ева, по време на бизнес пътуване в Китай, където роботизираният персонал е широко разпространен. Първоначалната причина за покупката е бил фактът, че у нас трудно се намира персонал за сезонните хотели и вече наетите сервитьорите се нуждаят от помощ. Роботът е в страната още от февруари – именно, когато заразата започна да се разпространява из цял свят. „Тогава решихме да сменим предназначението му, да стане мултифункционален“, обясни тя.

Работата на необичайния служител се изразява в това да посреща гостите на рецепцията, подканяйки ги да дезинфекцират ръцете си. Всеки турист е поздравяван с думите „Добре дошли, вашата безопасност е наш основен приоритет. Моля, спазвайте дистанция, дезинфекцирайте ръцете си и слагайте маска, когато е необходимо“.

Въпреки че роботът е закупен с цел да помага на персонала, посетителите на хотела обикновено го приемат единствено като атракция и си правят снимки за спомен. Свикнали да получават лично отношение, гостите трудно свикват с новите технологии. Те обаче приемат нововъведенията с усмивка, наричайки се „тестови зайчета“.

Защо новият ви колега може да е робот?EVA е нещо, което обикновенно чувате, преди да видите

На три места в страната вече работи и дигитална рецепция - София, Варна и Златни пясъци. Създателите на приложението са няколко българи, които живеят във Великобритания. Чрез него гостите на хотела могат да си поръчат почистване на стаята или да си направят резервация за ресторанта, без да се налага да слизат до рецепцията.

Друго технологично нововъведение е регистрацията на настаняването в хотела чрез таблети - те са поставени на рецепцията, където гостите могат да сканират своите лични документи, без да се налага да се срещат със служителите на рецепцията. В отговор на въпрос колко време ще отнеме да се възвърне инвестицията в закупената техника Димитрова поясни, че при евентуален добър сезон - сумата е щяла да се изплати за две лета и половина.