Roca One Day Design Challenge с второ издание за България

356
Roca One Day Design Challenge с второ издание за България

Вече е ясна датата на второто за България издание на международния конкурс за дизайн Roca One Day Design Challenge – 9 ноември 2019. Мястото е корпоративната изложбена зала на Roca – Експо Баня София, на Мария Луиза 16, в София.

Roca One Day Design Challenge се организира от Roca, световен лидер в сектора за продукти за банята. Той предизвиква студенти и млади професионалисти до 30-годишна възраст от секторите дизайн и архитектура да създадат, само един за ден, оригинални решения и иновативни концепции за банята.

Поради ограничения във времето характер, конкурсът е един от най-вълнуващите в сферата на дизайна. Той се разраства в международен мащаб, а целта е да се превърне в референтна точка за младите дизайнери и архитекти.

Участниците проектират продукт, по задание, което се обявява в началото на деня. Задачата е свързана с банята. Състезателите работят в определен срок, в екип до двама. Най-важните аспекти, които журито трябва да вземе предвид, са оригиналност, дизайн и приложимост на предложените решения. Конкурсът предлага на младите студенти и професионалисти опита да предизвикат себе си да създават и развиват най-иновативни идеи.

Проектите в конкурса ще бъдат оценявани от авторитетно жури.

В него влизат петима доказани професионалисти в своите области, носители на редица награди за дизайн и архитектура: Илиан Милинов, получил 4 пъти отличието RED DOT design award, основател на  Ilian Milinov Studio; Доц. д-р арх. Орлин Давчев, зам.-декан по учебната дейност в Архитектурен факултет, Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), София; Доц. д-р Георги Червендинев, ръководител на катедра Инженерен дизайн в Технически университет – София; Гл.ас. д-р Иво Попов, преподавател в департамент „Дизайн“ и доктор по дизайн в Нов български университет; и Веселин Симов, Мениджър маркетинг на Roca за Югоизточна Европа, в качеството му на представител на Международна фондация We Are Water.

За участие в конкурса младите таланти трябва да се регистрират предварително на http://www.onedaydesignchallenge.net/en/contests/bulgaria/bulgaria-2019

В първото издание за България през 2018 год. се регистрираха над 170 млади дизайнери и архитекти, които създадоха интересни и конкретни проекти, които впечатлиха журито. Повече от атмосферата на събитието може да се види тук: https://www.facebook.com/pg/ExpoBathSofia/photos/?tab=album&album_id=2150496481633471

Предизвикателствата пред участниците във второто издание ще бъдат още по-вълнуващи. Освен много емоции и нови контакти, конкурсът осигурява награден фонд в размер на 4200 лв. и възможности за участие в уоркшоп за дизайн и архитектура през 2020 г.

Паричната награда за най-добрия проект възлиза на 2000 лв., 1000 лв. е втората награда, а 600 лв. са за третото място. Предвидена е и специална награда от 600 лв., осигурена от фондация We Are Water, която има за цел да осъществява проекти, свързани с опазването на водните ресурси на планетата.

Победителите във второто издание на Roca One Day Design Challenge ще участват и на големия финал на международното състезание в Барселона, като всички разходи за това ще бъдат поети от организаторите, а участващите млади дизайнери ще имат възможност за международна изява пред авторитетно жури от водещи световни архитекти и дизайнери.

Международен характер

Конкурсът Roca One Day Design Challenge има силен международен характер. Създаден в Испания през 2012 г., седем години по-късно състезанието е в пълна експанзия и се организира още в Полша, Русия, България, ОАЕ, Оман, Шанхай, Хонг Конг, Сингапур, Индонезия, Австралия, Анжертина, Малайзия.

За да подпомогнат и подкрепят младите таланти, членове на журито са известни професионалисти от всяка страна. Те оценяват оригиналността, креативността и приложимостта на идеите, създадени само за няколко часа.

Конкурсът се провежда в съответствие с Целите за устойчиво развитие на ООН. Българското издание на конкурса One Day Design Challenge се провежда в партньорство с: Dibla, КАБ и АИДБ.

За повече информация относно състезанието посетете официалния уебсайт на конкурса www.onedaydesignchallenge.net

За Roca

Roca е компания за дизайн, производство и търговия на продукти за баня, подови и стенни керамични облицовки, в услуга на секторите архитектура, строителство и интериорен дизайн. Създадена е през 1917 г., когато семейство Roca започва строеж на първата фабрика в Гава (Барселона). За повече от 100 години дейност, компанията има над 22 600 служители, 78 производствени предприятия и оперира в над 170 държави на пет континента.
www.roca.bg

Експо Баня София

Българската изложбената зала на Roca е част от световната верига изложбени центрове Roca, вдъхновени от една и съща идея - за приемственост и развитие, за традиция и иновация. През последните години Експо Баня София се утвърди като едно от предпочитаните алтернативни културни пространства в столицата. Това е некомерсиално пространство, в което е организирана постоянна експозиция от изделия за банята, създадени от именити световни дизайнери и студиа, с които работи компанията Roca.

От своето откриване през 2007 г. изложбената зала на бул. Мария Луиза 16, се превърна в място за интересни и разнообразни срещи с родната и световна култура и изкуство. Залата е домакин на редица културни събития, изложби графика и живопис, фотоизложби, семинари, форуми за архитектура и дизайн, концерти, театрални представления, както и сцена за новаторски проекти.

Информация за събитията в изложбената зала Roca е публикувана на интернет страницата на Рока България и на страницата на Експо Баня София във фейсбук. https://www.facebook.com/ExpoBathSofia

We Are Water Foundation

Фондация We Are Water има две основни цели. Първата е да повишава осведомеността и да насърчава дебат сред обществеността и организациите за необходимостта от създаване на нова култура на водата, за да се постигне справедливо развитие и устойчивото управление на световните водни ресурси.

Втората цел е да се извърши цял набор от действия, които да се противопоставят на негативните ефекти от липсата на адекватни водни ресурси. Областите на дейността на фондацията включват участие в проекти за инфраструктура, образование, здравеопазване и научни изследвания, съсредоточени в най-нуждаещите се райони в света.
www.wearewater.org

За журито

Доц. д-р арх. Орлин Давчев, зам.-декан по учебната дейност в Архитектурен факултет, Университет по архитектура, строителство и геодезия (УАСГ), София и преподавател в катедра „Интериор и дизайн за архитектурата“. Арх. Давчев е и основател на Архитектурно студио MIODESIGN. Водещата посока в професионалната му работа е реализация на емоционална, устойчива и иновативна архитектура, носеща посланията на своето време, авторски характер и уважение към заобикалящата среда.

В практиката му са реализирани широка гама жилищни, обществени и индустриални проекти в областта на архитектурата, интериора и дизайна. Той е получил множество награди и номинации от национални и международни конкурси. Също така взима участие в значими национални и международни научни форуми, експертни комисии и журита. Арх. Орлин Давчев е автор на множество научни публикации, монографии, книги и учебници. Основните му интереси в изследванията са фокусирани в областта на дигиталните технологии в архитектурата, параметричния дизайн, бързото прототипиране, интерактивната архитектура и морфологичната оптимизация.

Доц. д-р Георги Червендинев, ръководител на катедра Инженерен дизайн в Технически университет – София. Образованието му включва Интериорен дизайн в Техникум по дървообработване и вътрешна архитектура, магистърска степен по двигатели с вътрешно горене в  Технически университет – София и докторантура в научна специалност Ергономия и промишлен дизайн. Той е автор на няколко патента в областта на автомобилния и продуктов дизайн, както и на реализирани прототипи като градски електромобили, интериорни и екстериорни мебели и др.

Гл.ас. д-р Иво Попов, преподавател в департамент „Дизайн“ и доктор по дизайн в Нов български университет. Член е на Съюза на Българските художници, секция „Рекламен дизайн“. Член и съучредител на Камарата на дизайнерите в България. Основните му изследователски интереси са в областта на експозиционния, графичния и интериорния дизайн.

Има участия в научни конференции, както и публикации в научни издания в България. Проектирал е експозиционния дизайн на над 50 изложбени щандове, художествени галерии и музей у нас и в чужбина. Има над 30 спечелени конкурса за цялостен корпоративен стил. Спечелил е голямата награда за най-атрактивен изложбен щанд MachTech & METAЛ 2012,  Интер Експо център – София. Проектирал е интериорният дизайн на много обществени и частни пространства.

Илиан Милинов, основател на  Ilian Milinov Studio. След десетки международни отличия, сред които и 4  RED DOT design award, Илиан Милинов е пример за български дизайнер, който спокойно може да бъде наречен успешен. Mисията му е да прави дизайн, който “решава проблеми”, като например окачваемия сгъваем стол Hang Stool или проектът Seattable, който реализира за ORT. Продуктите му варират от тест за бременност, през спортен автомобил и табуретка до медицинска техника и устройство, което да преобразува кинетичната енергия от детска люлка в wi-fi.

Веселин Симов, Мениджър маркетинг на Roca за Югоизточна Европа. Същевременно с това, Веселин Симов отговаря за продажбите на различните марки на Група Roca (Roca, Fayans, Laufen) в редица държави от региона, сред които България, Гърция, Македония, Албания, Малта, Кипър. Вече почти 30 години професионалният път на Веселин Симов е свързан с Roca, доста преди компанията да стъпи официално на пазара у нас.

Професионалист с няколко разнопосочни образования и опит в различни сфери на бизнеса и дипломатическите отношения, Веселин има глобален, философски подход към продукта, маркетинга и продажбите, който се опитва да предаде и на хората в многобройния екип, който ръководи. В журито на One Day Design Challenge той представлява международната Фондация We Are Water, основана по инициатива на Roca Group.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg