Санкционираха д-р Йоткер за нелоялно привличане на клиенти

1063
Санкционираха д-р Йоткер за нелоялно привличане на клиенти

Комисията за защита на конкуренцията установи извършено нарушение по чл. 36, ал. 3 от ЗЗК от страна на „Д-р Йоткер България" и наложи имуществена санкция на дружеството в размер на 37 030 лв. , съобщават оттам.

От 14.02.2011г. до 31.03.2011г. дружеството организира играта „С Dr.Oetker в Дисниленд", рекламирана в няколко медии, с награда 100 ранички „Мече" и 3 екскурзии до Дисниленд за дете и родител.

Всяка от екскурзиите включва 3 нощувки в хотел с не по-малко от три звезди при условия полупансион, самолетни билети и летищни такси до Париж (Франция), медицинска застраховка, трансфер от летище до хотел и обратно, неограничен вход за двата Дисни-парка.

Производството на КЗК установи, че всяка от трите големи награди надвишава значително допустимия праг от 100 пъти стойността на продуктите пудинг ванилия и шоколад.

Привличането на вниманието на потребителите по подобен начин от страна на ответното дружество противоречи на добросъвестната търговска практика.

Кампанията използва маркетингови похвати, чрез които потребителите се поставят в ситуация да определят избора си на дадена стока не според нейните качествени характеристики, а в зависимост от бъдеща несигурна възможност за спечелване на голяма придобивка или награда.

Така потребителското решение за покупка се определя не от нуждата или качеството на закупения продукт, а от желанието да получат нещо безплатно.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg