Надзорният съвет на Пловдивската общинска Агенция по приватизация не призна инвестицията на „Транс сити“. Срещата беше предизвикана по повод на разрастващия скандал с 60 нови автобуса взети на лизинг, за обслужване на градския транспорт в Пловдив, предаде БГНЕС.

БГНЕС припомня, че миналата година „Транс сити“ изкупи 67 % от акциите на общинската фирма „Градски транспорт“. Купувачът на „Градски транспорт“, Ангел Батаклиев беше предупреден днес от Агенцията, че в 30 дневен срок трябва да изпълни задължението си по приватизационния договор и да инвестира 60 нови автобуса.

На предишните закупени возила лизинговите вноски се плащат от „Градски транспорт“ от „Транс сити“, затова и те не се признават като инвестиция на купувача на градски транспорт. Ако в 30 дневен срок изискването не бъде изпълнено, сделката може и да се развали.

Най-вероятно двете страни ще потърсят правата си в съда. Това е политическо решение и засяга лични интереси. Има намесени и други фирми, в частност, пловдивския превозвач „Хеброс-бус“, който миналата година беше един от кандидатите за изкупуване на акциите на „Градски транспорт“, каза Ангел Батаклиев.

Припомняме, че приватизираното дружество има задължение над 7 милиона лева. Това беше и основната причина съда от Пловдив да обяви купувача „Транс сити“ да бъде признат за най-голям кредитор на „Градски транспорт“.