Слаб интерес към магазините за директни продажби

778
Слаб интерес към магазините за директни продажби

Едва 23-има производители продават продукцията си по наредбата за директни продажби на Министерството на земеделието и храните. Днес бе открит първият в столицата такъв магазин - за пчелни продукти. На откриването дойдоха зам.-министърът на земеделието и храните Светлана Боянова, ръководители на Българската агенция по безопасност на храните и много журналисти.

В магазина пчеларска фирма предлага мед и всички видове пчелни продукти, за които всеки потребител ще има гаранция за качество и безопасност. В него всички продукти ще минават през специална референтна лаборатория за пчелни продукти, създадена от агроведомството за целта преди месец. Цената на едно изследване е 180-200 лв.

Ако обаче анализът е пълен, включително за антибиотици, тежки метали и др., то става 1500 - 2000 лв., каза собственикът на фирмата - дългогодишният пчелар Стефан Стефанов.

"Контролът на производството трябва да е такъв, че да спаси напълно продуктите от замърсявания. Това е и смисълът на директните продажби", коментира той.

Стефанов каза, че по наредбата продукцията на всеки един производител се проследява от началото до края на процеса от съответната областна дирекция на агенцията по храните. Идеята на бранша е през тази лаборатория да минават всички продукти, които ще се продават и на европейския пазар, добави той.

Зам.-директорът на агенцията по храните д-р Венцеслава Тасева съобщи, че до момента само 23-има производители са се възползвали от правото си на директни продажби по наредбата. От тях 18 са производители на пчелен мед, 4 - на кокоши яйца и едни за сурово мляко.

На производителите им е необходимо време да изпълнят условията по наредбата, издадена едва преди 5 месеца, аргументира слабия интерес Тасева. Според нея производителите, които ще продават продукцията си директно на потребителите, ще стават все повече. Сурово мляко, яйца и пчелен мед по пазарите имали право да предлагат само регистрирани по наредбата производители.

Условията е продуктите да са съпътствани с документация за произход, а яйцата на открито - до 18 градуса температура, а над тези градуси - само в хладилни помещения.

Източник: БТА



Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg