Започват поредица от инспекции до 1 юли, когато предсрочно ще бъдат пуснати два участъка от автомагистрала „Тракия”. Това каза пред журналисти регионалният министър Лиляна Павлова, която проследи инспекция на строителните работи на магистралата, предаде агенция „Фокус”.

Даваме старт на поредица от инспекции от тук нататък до 1 юли, когато имаме ангажимент, който са поели изпълнителите към нас, предсрочно да пуснем двата основни участъка – лот 2 и лот 3 на автомагистрала „Тракия”, така че да можем да направим в максимална степен безпроблемно ходенето тази година до морето”, посочи министърът.

Имахме тежка зима и трябва да проверим има ли поражения. По важното за мен е, че лабораторията към Агенция „Пътна инфраструктура” ще има ключова роля в този процес. Тези ускорени срокове да не повлияят на качеството – това е основното ми притеснение. Считано от днес лабораторията има разпореждане да бъде на обекта всеки ден до 1 юли, за да следим качеството на работите, които се извършват при тези ускорени темпове”, каза Павлова. Тя уточни, че лот 4, който е и най-големият проект, е най-назад в изпълнението.

Имайки предвид тежката зима, обилните снегове, които паднаха и невъзможността да се стопяват и да осигуряват фронт за работа през зимните месеци, сега се налага ускоряване на работния процес и по трите участъка на автомагистрала „Тракия” – ЛОТ 2, ЛОТ 3 и ЛОТ 4“, каза от своя страна председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура” инж. Лазар Лазаров по време на инспекцията.

Според Лазаров се усилва капацитетът на работници и на строителни машини и агенцията ежедневно изпълнява контрол. „На 1 юли тази година ще бъдат пуснати в експлоатация ЛОТ 2 и ЛОТ 3 и частично от ЛОТ 4 един участък”, каза Лазаров. За хората, които ще посетят Бургас ще се съкрати времето за пътуване с повече от един час.

Лот 2 на магистралата включва участъка от Стара Загора до Нова Загора с обща дължина 31,8 км, лот 3 включва Нова Загора-Ямбол (35,7 км) и лот 4 Ямбол-Карнобат е от км 276+200 до км 325+280 (с обща дължина 49,08 км). И трите лота се съфинансират от Кохезионния фонд на ЕС чрез ОП „Транспорт” 2007-2013 г. и националния бюджет.