Софиянци ще карат колите си през ден

12164
Софиянци ще карат колите си през ден

© Pixabay

Движението на коли в София ще бъде ограничено наполовина при голямо замърсяване на въздуха. Критерият ще са номерата на автомобилите.

Един ден по столичните улици ще се движат само коли с четни номера, друг ден - с нечетни. Ако това не даде резултат, ще се стига до пълна забрана за паркиране в синя зона, освен за живеещите в района.

Това са част от мерките, които зам.-кметът по екологията Йоана Христова представи вчера пред ресорната комисия към Столичния общински съвет, съобщава вестник "Стандарт". Планът ще бъде гласуван на заседанието на местния парламент на 25 януари.

До края на седмицата софиянци могат да изпращат становища и нови предложения за мерки срещу мръсния въздух, които ще бъдат разгледани другата седмица на комисията по околна среда.

Двойното увеличение на цената за паркиране в синя зона и зелен билет от 1 лев за целия градски транспорт са другите мерки, които предвижда общината при завишено замърсяване на въздуха.

До тях ще се стига, ако в два последователни дни две от станциите в София отчитат нива на фини прахови частици четири пъти над нормата.

Христова съобщи, че комисията е дала мандат на кмета на Йорданка Фандъкова да инициира законодателни промени, с които да се въведат стикери, показващи екологичния клас на автомобила.

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

гост
# 0
20:01 | 23 January 2018
Не внасяйте повече красиви дизелови автобуси. Защото създават прекрасно мръсен въздух. Те приличат на хубава но червива ябълка. Трябва бързо да се купи лиценз за да произвеждаме електробуси няколко вида, както и електроавтомобили. Това е бъдещето за чист въздух. Стига сме купували това което им е излишно в ЕС, включително и не качествени храни. Не трябва да бъдем бунището на ЕС.
гост
# 1
19:01 | 23 January 2018
Ако се продължи пътя от кв. Левски по Слатинска река до "Арена Армеец" няма да се минава през центъра и да има задръствения и замърсяване. Също така бул. Вардар може много да се разшири от пазара красна поляна до бул. Тодор Александров.
гост
# 2
19:01 | 23 January 2018
По Владаиска река от бул. Сливница може да се направи широк път покрай кв. Малашевци, Левски, Враждебна, Челопечене, Ботунец и магистрала Хемус. Така ще се избегнат задръстванията и много бързо и пряко ще бъде до магистралата, няма да се замърсява столицата.
Петров
# 3
19:01 | 23 January 2018
Всички големи градове се увеличават непрекъснато. София не прави изключения. Затова за да е чист въздуха трябва всички крайни квартали да се свържат с метро като пръстен (околовръстно метро) или трамвай. Трябва в центъра да се забрани движението на дизелови МПС поне след пет години. Възловите кръстовища да се правят надлези на няколко нива. Където е възможно улиците да се разширяват за да няма задръстване и замърсяване.
гост
# 4
18:01 | 23 January 2018
От североизточните квартали до летището се пътува с градски транспорт за два часа до летището. Ако се продължи под пистата метрото до трамвая на Ботевградско шосе ще бъде близо до третия лъч на метрото. Така на живущите от североизточните квартали ще бъде по удобно с градски транспорт да пътуват до летището и южните квартали. По този начин ще се намали значително трафика на автомобили и няма да замърсяват.
Винченцо
# 5
18:01 | 23 January 2018
Може да се пусне трамваи над Перловска река. От разклона на Константин Величков, покрай "бит пазар", Малашевски гробища, кв. Левски, Враждебна. Има и друг вариант: Разклонение от Малашевски гробища по Слатинска река, покраи "Арена Армеец", до старата линията на трамвая за Дървеница и продължава по нея. Това е важна крачка за намаляването от замърсяване.
гост
# 6
18:01 | 23 January 2018
Околовръстната линия не се ползва. По нея може да се направи обиколен път през крайните квартали с повече ленти за движение и велоалеи но не на тротоара и по широки да бъдат. На възлови кръстовища с надлези. Под релсите камъните могат да се използват. Това е един от начините за бързо предвижване и въздуха да не се замърсява.
Димитър
# 7
18:01 | 23 January 2018
Трябва на последователни възлови кръстовища да се правят надлези на няколко нива без светофари по тях или на кръговото. Например от метро станция Сливница, Орион, Константин Величков, Опълченска, Христо Ботев, Мария Луиза над кръговото за трамвая, Сточна гара, Румънското посолство. Така ще се предвижват бързо и ще е чисто.
Димитър
# 8
21:01 | 22 January 2018
Трябва непрекъснато да се удължават маршрутите на метрото, трамвай и тролейбусите. Голяма грешка че спряха продължаването на трамваи от семинарията до зоологическата градина, можеше да продължи и до студентски град дори и околовръстното. Също и метрото от летището може под пистата да продължи до ж.к. Левски. Когато всички ППС в столицата са с ток, ще е чист въздуха.
Джек
# 9
20:01 | 22 January 2018
След 20 години София ще бъде над 2 000 000 жители. Затова трябва всичко да се стои с перспектива към бъдещето. Вместо да се строят блокове през два метра, ще трябва да се изграждат нови квартали с широки булеварди с три ленти в една посока, модерни транспортни съоръжения, паркинги, велоалей които да не са в платното за движение нито в третоара а встрани от него.
Ричарт
# 10
20:01 | 22 January 2018
На всякъде в центъра и до метро станциите трябва да се изграждат много етажни паркинги. Като се започне от центъра към крайните квартали, улиците да се разширяват и да се правят надлези на няколко нива както и място за паркиране на улиците.
възмутен
# 11
20:01 | 22 January 2018
За да бъде чист въздуха, трябва да се забрани вноса на дизеловите МПС и да се внасят само електроавтомобили и електробуси. Като пет години да бъдат без одържан данък. На дизеловите ППС трябва колкото е по стара толкова по голям данък. Да започнем производство на електрически ППС. (бусове и автомобили).
гост
# 12
20:01 | 22 January 2018
Голяма глупост е това с четни и не четни номера за колите. Първо трябва да се научат да правят на всяко кръстовище надлези и подлези без да слагат на тях светофари, защото стават задръствания и колите работят на място и замърсяват. Ако нямат пари да намалят наполовина депутатските заплати и депутатите на половина.
Наблюдател
# 13
19:01 | 22 January 2018
Предлагам първо да се изчисти хубаво навсякъде, а после да се мислят разни мерки . Ако човек се вгледа например в подлеза на НДК или в люлинския тунел ще види, че те не са мити от както са построени. Е за какъв чист въздух говорим като улиците ни са кални и в ужасно състояние. В центъра на София тротоари и шосета са като след война - е за какъв чист въздух говорим@
Мизерия
# 14
21:01 | 21 January 2018
Поредната мизерна идея, която показва некомпетентност и липса на идеи. Реагира се на парче и без мисъл за бъдешето. Вместо това политиците да помислят за разтоварването на София откъм хора, които идват в София. В София могат да живеят един милион, а сега са два. Всичко друго е да симулираме дейност
БУДНАТА СЪВЕСТ
# 15
05:01 | 19 January 2018
Аз пък имам две коли ,едната с четен а другата с нечетен номер.Ама не е проблема в автомобилите.Това е най лесното решение за общинарите защото ги мързи да мислят.Все пак това е най големия град в който всички идват да търсят работа и така се развива.Който иска чист въздух да се отнася на село.
Игор
# 16
10:01 | 18 January 2018
Аз моята кола я карам през два дни защото тогава почивам! Много и здраве на Фандъкова!
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg