Според 70 на сто от фирмите, социалната отговорност означава мотивация на работниците, чрез раздаването на бонуси, стимули и организиране на обучения.

Това каза управляващият съдружник на социологическа агенция "Алфа рисърч" Боряна Димитрова на конференция за Корпоративната социална отговорност (КСО) в хотел "Шератон" днес.

Тя цитира данни от проучване на агенция "Алфа рисърч" през 2006 г., според което от 222 000 компании в страната 99 процента са малки и средни и само 559 са големи.

Боряна Димитрова отбеляза, че повечето от фирмите нямат етични кодекси и не са сертифицирани. Тя подчерта, че лидерите на компаниите смятат, че ако са социално отговорни, ще имат позитивен публичен образ и добри отношения с местната власт.

Близкият хоризонт пред фирмите пречи на установяването на корпоративната социална отговорност, констатира Димитрова.

Според нея това се дължи на дестабилната икономическа среда в България и липсата на модерен управленски опит. Изводът от изследването сочи, че КСО започва да се налага в страната, но все още си остава "вносен управленски продукт".