Спират сайтове с фалшиви намаления

529
Спират сайтове с фалшиви намаления

© Pixabay

Комисията за защита на потребителите (КЗП) ще има право да иска блокиране на достъпа до български сайтове, които имат нелоялни търговски практики, като например заблуждаваща реклама, фалшиви намаления, невярна информация за очакваните резултати от дадена стока или по друг начин нарушават правата на потребителите.

Тези допълнителни права на КЗП ще бъдат дадени с промени в Закона за защита на потребителите, които бяха приети на второ четене от Комисията по икономическа политика и туризъм към парламента, пише вестник "Труд".

Според новите текстове КЗП ще може да иска от доставчиците на хостинг услуги премахване на съдържание от сайтове в интернет или ограничаване достъпа до онлайн магазини, ако търговците масово нарушават правата на потребителите и сами не премахнат от сайта некоректните си търговски практики.


И в момента комисията може да иска блокиране на онлайн съдържание в случай, че получили множество жалби срещу един търговец, който мами потребителите с дадена стока.

От КЗП могат да изпратят искане до ГДБОП, които да заличават онлайн магазина. Това обаче може да бъде направено, само ако от КЗП не могат да установят адреса на търговеца, нямат възможност за никакъв контакт с него и съответно няма как да реагират по друг начин, освен да свалят сайта.

Най-тежките мерки, а именно спиране на домейна на електронния магазин с инициали .bg, ще бъдат предприемани, ако в сайта на търговеца има агресивни търговски практики за покупка, заблуждаващ маркетинг, подвеждаща реклама и други нелоялни практики, но само ако той откаже сам да ги премахне.

Ако търговецът не съдейства на комисията и не премахне съдържанието, което нарушава правата на потребителите, КЗП ще изиска доставчиците на хостинг услуги да премахнат, блокират или ограничат достъпа до сайта. Те ще имат три дни да го направят, а в противен случай ги грозят санкции, пише в законопроекта.

Глобата за първо нарушение е от 1000 лв. до 5000 лв., а за повторно е в двоен размер.

Промените в закона се правят заради непрестанното увеличение на онлайн търговията и по-малкия контрол, който се упражнява върху сайтовете заради дупки в законодателството.

Българският бизнес

Подобни статии

Най-четени статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg