Повече от половината българи смятат, че качеството на българското сирене е ниско, съобщиха организаторите на националната образователна кампания "Всичко за сиренето". Изследване показва, че една трета от българите никога не са се интересували от състава и производството на сиренето.

Данните показват още, че бялото сирене е продуктът, който е сред най-предпочитаните на българската трапеза - 91% от потребителите купуват сирене за домакинството, а 42% го консумират всеки ден. Повече от половината потребители обаче смятат, че качеството на българското сирене е ниско, а 73% са на мнение, че здравните институции не прилагат необходимия контрол върху процеса на производство.

Според проучването сред българските потребители няма известен критерий за качеството на бялото сирене. Основните цели на кампанията "Всичко за сиренето" са да повиши потребителската култура и да даде повече информация относно един от най-традиционните и обичани български продукти - бялото саламурено сирене.

През следващите няколко месеца в търговските обекти в страната ще се разпространяват образователни брошури, които съдържат полезна за потребителите информация.

Източник: bTV