Дилъри на нови коли смятат, че средната класа в България вече си купува по-луксозни нови автомобили. Това казаха дилъри на нови коли, които взеха участие в автомобилната изложба "Партньори на колела" в Плевен.

Според продавачите хората от средната класа смятат, че могат да си позволят по-високо качество коли, с повече екстри и гаранции. От купувачите - физически лица, най-предпочитан е средният клас автомобили - между 18 и 30 000 лв., твърдят дилърите. За категорията на корпоративните клиенти - фирмите, най-интересни са малко по-висок клас возила - от 35 до 50-60 000 лв.

Най-богатите в България се снабдяват с луксозни коли за 250- 300 000 лв., но по-често ползват коли за 120-150 000 лв., казват продавачите. Заради кризата долната граница на цената на един нов автомобил у нас достигна 13-14 000 лв., но тези возила не са сред търсените. Клиентите обикновено предпочитали да имат поне основни екстри - климатик, стерео, електрически пакет - стъкла, огледала и др.

Пазарът на нови леки автомобили у нас през тази година "малко по-малко се раздвижва", смятат дилърите. Според тях през 2009 г. продажбите били доста по-слаби, заради кризата, спадът продължил и през тази година, но вече се усещало "очевидно раздвижване". Първо се почувствало оживление през април-май т.г., през август интересът на купувачите отново отслабнал и сега пак започнал да се повишава. Според експертите причината за оживлението е комбинация от много фактори, но най-важното е, че "вероятно някои хора усещат, че вече излизат от кризата".

"Каквито и отстъпки да правим, ако не излизаме от кризата, няма как да повишим продажбите", казва един от дилърите. Повечето от покупките на нови коли в момента се правят от физически лица.

По-големият брой купувачи предпочитат плащането в брой. Краят на годината обикновено е най-силен за така наречените корпоративни клиенти, казват продавачите, като се позовават на опита си досега.

Източник: БТА