Кабинетът се ангажира да построи три магистрали до края на мандата си.

Магистрала Люлин трябва да бъде готова до края на 2010 г., защото в противен случай България рискува за загуби 111 млн. евро по програма ИСПА. Турската фирма, която строи магистралата даде обещание по обекта да се работи 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата.

Оказва се, че към 22 септември първите 5 километра от 19-километровата магистралата са на финален етап. Остава да се нанесат последните два слоя асфалт, още си стои маркировката, която беше сложена върху незавършения път от старото правителство в опита си да заблуди ЕК, че магистралата е готова.

След 5-тия километър - отбивката за Мало Бучино, пътят е на етап "чакъл", а нататък магистралата става на все по-начален етап.

На 7-ми км е мястото, където автомагистрала "Люлин" влиза в Люлин планина. Малко след 8-мия км е първият от общо 3 тунела на аутобана. Той се строи по т.нар. "открит способ".

От началото на 9 км трасето е в начален етап, за да се забележи, че ще има магистрала.

Остават цели 10 км, в които почти цялата работа предстои.

Равносметката показа, че на празничния 22 септември на автомагистрала "Люлин" работят няколко пазачи и десетина работника.

"На обекта работят хиляда и сто човека. От тези 1100 човека би следвало в празнични дни - почивни дни, вкл. събота, неделя и празници, да работят между 800 и 900 по графика, който е предоставен", каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Новият министър уверява, че четирите дни около мюсюлманския празник са изключение и магистралата се строи на пълна пара при 24-часов режим.

Въпреки това министърът признава, че срокът за завършване на магистралата - 30.09.2010 г. не е особено реален.

"Самият аз за себе си съм си дал един срок друг, но няма да го кажа публично, защото считам, че ще разваля дисциплината на обекта. Така че има само 1 срок и този срок е 30 септември", подчерта Плевнелиев. "Моят срок е малко по-нататък във времето, но не толкова по-нататък във времето", каза той.

Според последна информация от министъра на регионалното развитие около 28% от автомагистрала "Люлин" е готова. "За съжаление обаче най-трудното тепърва предстои. "Чакат ни виадукти, чакат ни тунели", допълни Плевнелиев.

Битката за завършване на автомагистралата ще е голяма, защото, ако не стане в срок, на българските данъкоплатци може да се наложи да плащат сметката.

Източник: бТВ