Премиерът Сергей Станишев и министърът на транспорта Петър Мутафчиев провериха на гара Садово хода на строителните работи по модернизирането на жп линията Пловдив-Свиленград и нейното оптимизиране за скорост до 160 км/ч. Това е един от най-големите инфраструктурни проекти, който се реализира у нас.

Линията Пловдив-Свиленград е част от IV и IX трансевропейски транспортни коридори и с реализирането на проекта българската железопътна мрежа ще се интегрира с европейската, с което ще се подобри жп връзката Европа-Азия. Реконструкцията на пътя ще увеличи конкурентоспособността на жп транспорта, ще понижи разходите за поддържане на железопътната инфраструктура, ще намали времето за пътуване и ще повиши безопасността на движение, каза министър-председателят.

Проектът включва реконструкция и частично удвояване на около 151 км железен път, изграждане на контактна мрежа, подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление, както и съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. Стойността му е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от Европейската комисия по програма ИСПА. Това е най-голямата финансова подкрепа, отпусната от ЕК за български транспортен проект. 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка, а 37 млн. евро са от бюджета.

imageФирмата-изпълнител на проекта „Терна” представи пред премиера и министъра на транспорта работната си програма и графиците за изграждане на ж.п. линията. Те докладваха, че в момента усилено се работи по трасето Крумово-Първомай. След това министър-председателят провери и хода на строителните работи на гара Чешнигирово.

Модернизирането на инфраструктурата е приоритет на българското правителство и е от особено значение за увеличаване на конкурентоспособността на икономиката, за подобряване на инвестиционния климат и за цялостното икономическо и социално развитие на страната и успешното интегриране в Европейския съюз.

Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България, разработена през м. г. от ръководения от премиера Сергей Станишев Съвет за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение, предвижда модернизация на железопътната инфраструктура. Електрификацията на линиите у нас е предимно от 1963-1983 г., а проектният срок за експлоатацията им е 30 години и 90% от нея вече е изчерпала срока си на “живот”.