Станишев: ЖП линията Пловдив-Свиленград е много важна за България

580
Станишев: ЖП линията Пловдив-Свиленград е много важна за България

Премиерът Сергей Станишев и министърът на транспорта Петър Мутафчиев провериха на гара Садово хода на строителните работи по модернизирането на жп линията Пловдив-Свиленград и нейното оптимизиране за скорост до 160 км/ч. Това е един от най-големите инфраструктурни проекти, който се реализира у нас.

Линията Пловдив-Свиленград е част от IV и IX трансевропейски транспортни коридори и с реализирането на проекта българската железопътна мрежа ще се интегрира с европейската, с което ще се подобри жп връзката Европа-Азия. Реконструкцията на пътя ще увеличи конкурентоспособността на жп транспорта, ще понижи разходите за поддържане на железопътната инфраструктура, ще намали времето за пътуване и ще повиши безопасността на движение, каза министър-председателят.

Проектът включва реконструкция и частично удвояване на около 151 км железен път, изграждане на контактна мрежа, подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление, както и съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. Стойността му е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от Европейската комисия по програма ИСПА. Това е най-голямата финансова подкрепа, отпусната от ЕК за български транспортен проект. 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка, а 37 млн. евро са от бюджета.

imageФирмата-изпълнител на проекта „Терна” представи пред премиера и министъра на транспорта работната си програма и графиците за изграждане на ж.п. линията. Те докладваха, че в момента усилено се работи по трасето Крумово-Първомай. След това министър-председателят провери и хода на строителните работи на гара Чешнигирово.

Модернизирането на инфраструктурата е приоритет на българското правителство и е от особено значение за увеличаване на конкурентоспособността на икономиката, за подобряване на инвестиционния климат и за цялостното икономическо и социално развитие на страната и успешното интегриране в Европейския съюз.

Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България, разработена през м. г. от ръководения от премиера Сергей Станишев Съвет за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение, предвижда модернизация на железопътната инфраструктура. Електрификацията на линиите у нас е предимно от 1963-1983 г., а проектният срок за експлоатацията им е 30 години и 90% от нея вече е изчерпала срока си на “живот”.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

На фокус

Иновативни технологии за интелигентно почистване на подове у дома

Новата прахосмукачка-робот Roomba i7+ не само обича, но е и...