Станишев: ЖП линията Пловдив-Свиленград е много важна за България

384
Станишев: ЖП линията Пловдив-Свиленград е много важна за България

Премиерът Сергей Станишев и министърът на транспорта Петър Мутафчиев провериха на гара Садово хода на строителните работи по модернизирането на жп линията Пловдив-Свиленград и нейното оптимизиране за скорост до 160 км/ч. Това е един от най-големите инфраструктурни проекти, който се реализира у нас.

Линията Пловдив-Свиленград е част от IV и IX трансевропейски транспортни коридори и с реализирането на проекта българската железопътна мрежа ще се интегрира с европейската, с което ще се подобри жп връзката Европа-Азия. Реконструкцията на пътя ще увеличи конкурентоспособността на жп транспорта, ще понижи разходите за поддържане на железопътната инфраструктура, ще намали времето за пътуване и ще повиши безопасността на движение, каза министър-председателят.

Проектът включва реконструкция и частично удвояване на около 151 км железен път, изграждане на контактна мрежа, подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление, както и съоръжения, които да позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. Стойността му е 340 млн. евро. От тях 153 млн. евро са безвъзмездна помощ от Европейската комисия по програма ИСПА. Това е най-голямата финансова подкрепа, отпусната от ЕК за български транспортен проект. 150 млн. евро са кредит от Европейската инвестиционна банка, а 37 млн. евро са от бюджета.

imageФирмата-изпълнител на проекта „Терна” представи пред премиера и министъра на транспорта работната си програма и графиците за изграждане на ж.п. линията. Те докладваха, че в момента усилено се работи по трасето Крумово-Първомай. След това министър-председателят провери и хода на строителните работи на гара Чешнигирово.

Модернизирането на инфраструктурата е приоритет на българското правителство и е от особено значение за увеличаване на конкурентоспособността на икономиката, за подобряване на инвестиционния климат и за цялостното икономическо и социално развитие на страната и успешното интегриране в Европейския съюз.

Националната стратегия за интегрирано развитие на инфраструктурата на България, разработена през м. г. от ръководения от премиера Сергей Станишев Съвет за координация, контрол и изпълнение на инфраструктурните проекти с национално значение, предвижда модернизация на железопътната инфраструктура. Електрификацията на линиите у нас е предимно от 1963-1983 г., а проектният срок за експлоатацията им е 30 години и 90% от нея вече е изчерпала срока си на “живот”.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 666.170 -0.20%
  • BGREIT 114.610 0.10%
  • BGTR30 544.540 -0.02%
  • BGBX40 130.300 -0.13%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1749 1.1750
  • GBP/USD 1.3197 1.3198
  • USD/JPY 113.6410 113.6530
  • USD/CHF 0.9862 0.9864
  • USD/CAD 1.2652 1.2654
  • AUD/USD 0.7787 0.7788
  • USD/BGN 1.6645 1.6648
Ask Bid
  • DOW JONES 23286.56 23290.56
  • S&P500 2565.32 2565.82
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5400.78 5402.78
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7517.33 7518.83
  • ПЕТРОЛ 51.90 51.95
  • ЗЛАТО 1279.45 1279.95
  • СРЕБРО 17.06 17.08

Видео