Днес се състоя официалното откриване на фериботния терминал в Силистра и новата фериботна линия Силистра-Кълъраш. Терминалът бе открит от министъра на транспорта Петър Мутафчиев и Константин Ненов, председател на съвета на директорите на концесионера "Дунавски индустриален парк" АД (ДИП), дружество в състава на “Алфа финанс холдинг” АД. На събитието присъстваха кметът на Силистра Иво Андонов, областният управител Светлана Великова, както и депутати от областта.

Фериботният терминал е разположен на площ от 65 189 кв. м и е първата в България концесия на зелено за публична инфраструктура (договор на принципа BOT – построй-експлоатирай-предай). Срокът на концесионния договор е 35 години. Дружеството концесионер "Дунавски индустриален парк" АД инвестира близо 2.5 милиона евро за изграждане на обособения РО-РО терминал. Едновременно с това българската държава изгради КПП и пътната връзка до терминала.

По новата фериботна линия по Дунав ще бъдат превозвани транспортни средства и пътници от Силистра до отсрещния румънски бряг, близо до Кълъраш. Това ще доведе до създаване на оптимален транспортен коридор за трафика на камиони от Турция към Украйна и обратно, както и ще улесни транспортните връзки на целия източен регион на България и Румъния.

Концесията за терминала бе спечелена от Дунавски индустриален парк АД на публичен конкурс, обявен от Министерство на транспорта през декември 2005 г. Концесионният договор бе подписан през февруари 2006 г., а построяването на самия терминал бе реализирано предсрочно в края на декември 2006 година. В началото на 2007 г. Министерството на транспорта определи чрез конкурс за превозвач по фериботната линия Силистра-Кълъраш дружеството 'Източно речно параходство" ЕООД, дъщерно на ДИП.

Едновременно с откриването на фериботната линия Силистра-Кълъраш ДИП ще стартира и дейността на индустриална зона в Силистра на територия от около 40 хектара. Индустриалната зона разполага с кейова стена от 900 метра на брега на Дунав, която през следващите месеци ще бъде оборудена като многофункционално товарно пристанище. Това е единственото място по река Дунав, където могат да акустират кораби река-море.

Индустриалната зона ще предлага изключително благоприятни условия за инвеститори, които искат да се възползват от създадената инфраструктура за развитие на логистични и индустриални дейности – ЖП връзки, промишлено и питейно водоснабдяване, пречиствателна станция и др.

Общите инвестиции, които “Алфа финанс” до момента реализира в този проект – фериботния терминал, транспортните средства и индустриалната зона, надхвърлят 13 млн. евро. За доизграждането на пристанището и зоната в следващите 2 години ще бъдат вложени поне още толкова средства.