Стартира информационна кампания за еврофондовете

502
Стартира информационна кампания за еврофондовете

„Стартираме национална информационна кампания, която цели да върне доверието на българските граждани в работата на институциите и да ги стимулира отново да обърнат поглед към еврофондовете за реализиране на идеите си".

Това заяви днес министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев при старта на кампанията в завода на Хюндай - един от бенефициентите по Оперативна програма „Конкурентоспособност", реализирал успешен проект по програмата и възнамеряващ да кандидатства отново за финансиране от еврофондовете за модернизиране на производството си.

„Правителството направи необходимите нормативни промени, за да станат процедурите по усвояването на европейските фондове много по-ясни, кратки и прогнозируеми. Сега правилата са по-човечни, а всеки етап от изпълнението на проектите е абсолютно прозрачен", заяви министър Томислав Дончев и подчерта, че облекчаването на процедурите не е за сметка на контрола.

„Изградената от нас система за управление и контрол на еврофондовете гарантира законосъобразното и ефективното им използване. Сега трябва да преодолеем лошия имидж натрупан през годините. Стартиращата днес кампания цели връщане на доверието в българските държавни институции. Искаме да покажем, че работим ефективно и напълно прозрачно", каза още министърът.

„Постигнатите до този момент резултати са също аргумент, който смятам, че връща доверието към процеса на българските граждани и европейските ни партньори. Договорените до този момент средства са 35%, а разплатените - 8%. Реално получените средства от Европейската комисия към момента са 953 162 566 евро, а изплатените средства са 628 753 890 евро", отбеляза Томислав Дончев.

Информационната кампания за популяризиране на Оперативните програми в България и осигуряване на прозрачност при управлението на фондовете на Европейския съюз се финансира по проект, изпълняван по Оперативна програма „Техническа помощ" от Централния информационен офис в администрацията на Министерския съвет. Кампанията предвижда публикацията и излъчването на информационни материали в 49 национални и регионални медии, които ще популяризират както успешно реализирани проекти по оперативните програми, така и възможностите за кандидатстване в момента. По време на кампанията ще се проведат информационни срещи в градовете Ловеч, Видин, Благоевград, Добрич, Стара Загора и Хасково, на които ще бъде предоставена информация по възникнали въпроси и предстоящи процедури по Оперативните програми. В края на кампанията социологическо изследване ще измери доколко целта й да информира обществото е била постигната.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 723.600 0.13%
  • BGREIT 117.380 0.00%
  • BGTR30 565.240 0.34%
  • BGBX40 137.640 0.12%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1744 1.1745
  • GBP/USD 1.2870 1.2871
  • USD/JPY 109.1250 109.1370
  • USD/CHF 0.9658 0.9660
  • USD/CAD 1.2597 1.2599
  • AUD/USD 0.7924 0.7925
  • USD/BGN 1.6651 1.6654
Ask Bid
  • DOW JONES 21666.18 21670.18
  • S&P500 2425.16 2425.66
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5105.92 5107.92
  • DAX 12158.66 12160.66
  • FTSE 100 7323.85 7325.35
  • ПЕТРОЛ 48.64 48.69
  • ЗЛАТО 1286.72 1287.22
  • СРЕБРО 16.94 16.98

Видео