България стартира кампания за популяризиране на винения и кулинарния туризъм. Проектът е съвместно с Министерството на туризма и Министерството на земеделието. Целта е утвърждаване на България като дестинация за четири сезона.

Проектът включва разработване и популяризиране на 12 нови туристически дестинации за винен и кулинарен туризъм в България, съобщава Дарик радио.

Те ще показват уникалните места в страната с харaктeрните вина и храни за всеки регион – от Банската капама до сладкото от рози в Казанлъшкия край.

Идеята за проекта „Сподели България“ се базира на опита с културно-историческите дестинации.

Така министерствата на туризма и на земеделието, храните и горите стартирали настоящата инициатива преди два месеца, като целта е 12-те примерни дестинации да бъдат надградени, каза ресорният министър Николина Ангелкова.

Това ще се случи в рамките на обсъждане, което се очаква да бъде финализирано до средата на 2018 година.

"Целта е по този начин да привлечем вниманието към вътрешността на страната. Знаете, че основно туризмът се концентрира по Черноморието и делът на морския туризъм е 70 на сто. Зимният туризъм набира сила. За нас е важно да насочим вниманието към това да представим България като дестинация за четири сезона", каза Ангелкова.

Проектът обединява усилията на 50 общини, обясни министърът на земеделието Румен Порожанов. Важно е местните общности да имат своята активност, подчерта той. Ако трябва, ще направим срещи регион по регион, за да може да се комуникира, допълни министърът.

За първите 8 месеца на годината страната ни отчита 6.5 млн. чуждестранни туристи, като ръстът спрямо същия период на миналата година е близо 8%.