Авангарден метод за намаляване на катастрофите се прилага на международния път Е-79 между Мездра и Враца.

Със специалното разрешение на Агенция „Пътна инфраструктура" в няколко участъка гладкият асфалт се изтъргва дълбоко с фрезоващи машини като превантивна мярка за принудително намаляване на скоростта на автомобилите.

Обикновено асфалтът се стърже с фреза по време на ремонт. В този случай обаче, чисто новата и гладка настилка се набраздява нарочно, за да се подобри сцеплението на гумите с асфалта.

Така заради грапавото шосе шофьорите ще карат по-бавно. Само за броени дни в този участък станаха серия от катастрофи поради несъобразена скорост. В резултат на това, вече са унищожени стотици метри мантинели. От Пътното управление изчисляват, че при последната катастрофа с ТИР са нанесени щети за 26 хил. лева.

„Последният случай - причината беше аквапланинг, т.е. при високата скорост се образува водна възглавница между асфалта и гумите на автомобила и той става неуправляем", обясни Янко Харалампиев, началник на Пътна полиция - Враца.

Опасните участъци са сигнализирани със знак за концентрация на пътно-транспортни произшествия и ограничение на скоростта до 50 км. Това обаче масово не се спазва от шофьорите. Унищожени са десетки пътни знаци като всеки от тях струва от 200 до 1500 лева.

Разходите за подмяна на мантинелите и знаците ще се покрият от застрахователите на шофьорите, виновни за катастрофите в този участък, уточниха от Областното пътно управление във Враца.

Източник: БНТ