Автомагистрала "Хемус" практически е имала минимален шанс да бъде изградена, преди включването й в трансевропейската пътна мрежа. Това обясни пред журналисти в парламента министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев.

Единственият шанс за магистралата са еврофондовете, откъдето ще дойдат пари за строителството, благодарение на усилията на правителството, подчерта той.

По думите му публично-частното партньорство не е било вариант, защото излизало скъпо.

Министърът направи аналогия с магистрала "Тракия", която е била подготвена за концесия. Щеше да излезе около 3 млрд. евро за 35 години, а сега - 100 млн. лв. , отбеляза Плевнелиев. Представете си "Хемус", която е два пъти по-голяма и по-скъпа, допълни министърът.

На техническо ниво преговорите са затворени и приключени, обясни Росен Плевнелиев. Сега предстои експертите на ЕК да изготвят т. нар. карти и те да бъдат одобрени от комисията до 30 юни.

Абсолютно сме убедени, че щом на техническо ниво магистралата е включена в пътната мрежа, никой на политическо няма да я отхвърли.

Росен Плевнелиев уточни, че няма спиране на плащанията по АМ "Тракия". Пътната агенция е получила огромен аванс и тя разплаща всичко в срок.

Ако се окаже, че има лошо качество, ние сме в силната позиция по договора, подчерта той.

Министърът, както по-рано днес и премиерът Борисов, потвърди, че магистрала "Люлин" ще бъде пусната на 15 май и всичко върви в срок.

Източник: БНР