Търговците трябва да посочват старата и новата цена на стоките при разпродажба. Това се посочва в съобщение от Комисията за защита на потребителите, в което се припомнят задълженията на търговците при намаленията.

Обявяването на цените може да стане чрез поставяне на новата цена до старата, която е зачертана. Търговецът би могъл да посочи и процента на намалението. Друг начин е чрез изрично упоменаване "стара цена" и "нова цена", като след тях се изписват съответните цифри. Целта е потребителят да може да се информира с колко по-евтина след намалението е интересуващата го стока.

Условие да бъде обявено намаление на дадена стока е тя да е продавана в продължение поне на месец на старата си цена. Според Закона за защита на потребителите стара цена е цената, която търговецът е прилагал през период не по-кратък от един месец преди датата на намалението на цените.

Това означава, че ново намаление за същите стоки, които веднъж са били намалени, може да бъде обявено едва след месец - време, в което е действала една цена и след като се свали процент от нея. Така се изключва възможността търговците да спекулират, като първо вдигнат, а след това свалят цените, за да привлекат допълнително клиенти.

Друго изискване при обявяване на намаление е на витрината на търговския обект да е посочен срокът, за който то е валидно. Този срок не може да е по-дълъг от месец и по-кратък от един работен ден. В случай че са намалени само отделни артикули или групи стоки, те трябва да бъдат отделени от останалите в магазина на специално обозначени за тази цел места и потребителят да бъде информиран за това. Ако има изрични условия, при които важи намалението, търговецът е задължен да уведоми за тях клиентите.

По-строгите изисквания към търговците при обявяването на съобщения за намаления бяха въведени с действащия вече една година Закон за защита на потребителите, синхронизиран с европейското законодателство в тази област.