За първите два месеца на 2010 г. продажбите на нови автомобили у нас достигнаха 2478 броя, спрямо 4450 за сравнимия период на година по-рано, става ясно от данни на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.

След продадените 1160 коли през януари, за февруари са отчетени още 1318 сделки.

Най-продаваната марка от началото на годината у нас е Peugeot (265 броя), следвани от Ford и Dacia с по 238 и 218 сделки.

С над 200 продажби могат да се похвалят и от Volkswagen, докато Citroen реализираха 159 коли за периода.

Лидерът по продажби за 2009 г. Toyota остава за момента на шеста позиция с 158 сделки. Над 100 продажби от началото на годината имат още от Skoda, Opel, Chevrolet, Mitsubishi и Renault.

Едва 5% от продадените коли у нас са с марки, различни от тези, попаднали в топ 20.

Ето ги и тях:

Марка Продажби'10 1 Peugeot 265 2 Ford 238 3 Dacia 218 4 Volkswagen 202 5 Citroen 159 6 Toyota 158 7 Skoda 133 8 Opel 132 9 Chevrolet 127 10 Mitsubishi 116 11 Renault 107 12 Nissan 87 13 Mercedes 86 14 BMW 74 15 KIA 59 16 Fiat 59 17 Audi 49 18 Mazda 40 19 Lada 31 20 Suzuki 24