Трети диаметър на софийското метро ще бъде в по-голямата си част надземен

788
Трети диаметър на софийското метро ще бъде в по-голямата си част надземен

Третият метродиаметър в София ще бъде в по-голямата си част надземен, каза за БТА изпълнителният директор на "Столичен метрополитен" Стоян Братоев. За разлика от класическото метро, той ще бъде тип "леко метро", което е много по-добра автоматика за разлика от "бързия трамвай", обясни Братоев.

Според проекта третия метродиаметър трябва да тръгва от кв. "Княжево" и да стига до кв. "Левски". Линията на този участък от метро ще се пресича на две нива със съществуващият вече първи метродиаметър на метростанцията на Софийския университет, а с втори метродиаметър (от надлез "Надежда" до бул. "Черни връх") ще се разминава на две нива в метростанцията на НДК.

По бул. "Цар Борис Трети" "лекото метро" ще бъде на нивото на пътното платно в четири или пет участъка, обясни Братоев. Според замисъла линията ще бъде или на естакада, или вкопана, но открита отгоре, което поевтинява строителството на километър два пъти, допълни той. В участъка от Руски паметник до гара Подуяне третият метродиаметър ще бъде в тунел под земята. Общата дължина на трасето е 20 км.

Според Стоян Братоев е възможно да се ползва трамвайната линия по бул. "Цар Борис Трети". Той още обясни, че мотрисите от тип "леко метро" , за разлика от класическото метро, се захранват въздушно, съществената разлика от трамваите е в пъти подобрената автоматика на подвижния състав и по релсовия път.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg