Три нови процедури по ОПАК се откриват до края на годината

546
Три нови процедури по ОПАК се откриват до края на годината

Комитетът за наблюдение (КН) на Оперативна програма „Административен капацитет" одобри три нови процедури, които управляващият орган ще открие до края на годината, съобщиха от финансовото министерство.

Първата е по подприоритет 2.1. „Модерно управление на човешките ресурси в държавната администрация". Процедурата ще бъде обявена през декемри, а крайният срок за подаването на предложения е февруари 2010 г. По нея ще може да кандидатства администрацията на МС. Целта на процедурата е да се подобри системата за заплащане и мотивацията на служителите, което ще повиши качеството на работа в държавния сектор.

Втората процедура е по подприоритет 2.2. „Компетентна и ефективна държавна администрация". Тя ще бъде обявена през ноември, а крайният срок за подаването на предложения е януари 2010 г. Бенефициент е Институтът по публична администрация (ИПА). Целта на процедурата е да се укрепи капацитетът на ИПА и да се предоставят качествени и ефективни обучения за централната, областните и общинските администрации.

Последната процедура е по подприоритет 3.1 „Подобряване на обслужването за гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление". Тя ще бъде обявена през ноември 2009 г., проектни предложения ще могат да се подават до януари 2010 г. Тази процедура е насочена към Министерството на транспорта информационните технологии и съобщенията. Нейната цел е да гарантира предоставянето на качествени и насочени към потребителя електронни административни услуги.

Шестото официално заседание на КН на Оперативна програма „Административен капацитет" (ОПАК) се състоя на 19 октомври тази година. От началото на програмата досега са отворени общо 26 процедури, 260 проекта са одобрени за финансиране, а сключените договори са на стойност от близо 140 млн. лв. Реално изплатените средства са над 62.6 млн. лв.

На заседанието бяха приети незначителни промени в ОПАК, свързани с промяната в структурата на правителството. Засега не съществува необходимост от преразглеждане на приоритетите на Оперативната програма. С постановление № 194 новото българско правителство закри Министерството на държавната администрация и административната реформа (МДААР).

В Министерството на финансите (МФ) се създаде дирекция „Оперативна програма „Административен капацитет", която пое ролята на УО на програмата. Към администрацията на Министерския съвет (МС) преминаха функциите, свързани с изграждането и развитието на административните структури, управлението на човешките ресурси в държавната администрация, контролът в държавната администрация и административното регулиране.

Към Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията (МТИТС) преминаха функциите, свързани с развитието на електронното управление и административното обслужване по електронен път.

На заседанието бе одобрен актуализиран вариант на годишния доклад за изпълнението на програмата за 2008 г.

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg