За АМ "Тракия" имаме много добър напредък. Най-важното е, че проектът и финансирането са одобрени от ЕК. Това каза пред БНР министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова.

Финансиране има и строим, и очакваме по-рано от очакваното да имаме пуснати участъци по АМ "Тракия". Имаме преведени 24 млн. евро, допълни Павлова.

За АМ "Струма" ситуацията е малко по-различна. Тя освен, че е много дългоочаквана, това е проект, който е изключително скъп. Това оскъпяване идва от ЛОТ 3, който минава през Кресненското дефиле, това е тунел от 13 км и той ще струва грубо около 1 млрд. евро. 13 км тунел в скалата е изключително предизвикателство и за инженерите и за строителите, подчерта Павлова.

Тя уточни, че по програмата 2007-2014 г. има 1 млрд. евро, с които се финансират всички пътни проекти като магистралите.

За това дали най-ниската цена е за сметка на качеството в строителството на магистралите, Павлова каза, че в никакъв случай това, че използват като критерий най-ниска цена, не трябва да буди притеснение.

"Това е законова процедура и тя съществува в много европейски страни. В условията на финансова криза фирмите само и само да имат работа, са готови да работят на доста по-ниски цени. Нямаме проблем от гледна точка на цена-качество. Качеството е контролирано, ако имаме некачествено изпълнение, по който и да е от участъците на магистралите и другите пътища, изпълнителите са санкционирани", категорична бе Лиляна Павлова.

Източник: БГНЕС