Да се изградят надземни паркинги в кварталите в София, които да бъдат на няколко нива, а най-отгоре да се построи спортна площадка, планират от столичната община. Идеята е да се изградят гаражи на пет нива в крайните райони на града, както и на пазарите. Това обясни вчера председателят на транспортната комисия в СОС Радослав Тошев, цитиран от в. Монитор.

Така хората, които живеят в района с липса на места за спиране и престой на автомобили, ще могат да си закупят „каре за паркиране”. Освен това отгоре ще може да се направи и зона за спорт - тенискорт или футболно игрище

По този начин ще се контролира паркирането и в кварталите, и няма да се спира върху тротоарите и в градинките до блока. Общината няма да може да реализира тази идея до края на годината, защото все още се търсят инвеститори, обясни Тошев.

Тези конструкции се изграждат бързо, а и излизат много по-евтино от подземните паркинги.Приоритет за кметството са буферните паркинги до станциите на метрото, които предстои да се пуснат с разширението на железницата през тази година, обясни още той.

От плана за развитие на транспорта в града става ясно, че в следващите пет години няма да могат да се реализират предвидените 43 подземни паркинга в центъра. Според документа подземните гаражи за автомобили в централните части на града ще създадат предпоставки за повече задръствания

Решението за отпушване на трафика е изграждането на надземни паркинги в отдалечени от центъра райони. Освен това изграждането на подземните гаражи излиза много скъпо. Според изчисленията в плана за едно паркомясто ще трябва да се вложат 35 хиляди лева, което прави 3.5 милиона лева за сто места.

През следващия зимен сезон се планира да има маршрутни линии, които да качват софиянци до високите части на Витоша, каза още Тошев. През почивните дни пък ще се пускат толкова автомобили, колкото паркоместа има пред хижите.

По този начин ще се спре паркирането на личните коли, които увреждат твърде много защитената територия. Новият маршрут ще бъде заложен в конкурсите на превозвачите през лятото. В момента общината прави анализ на линиите на градския транспорт и на довеждащите автобуси до метрото, така че маршрутките да не дублират вече съществуващите линии.