Това предвижда новият колективен договор за 2007, за който се споразумяха генералният директор на Национална компания „Железопътна инфраструктура" и синдикатите. Увеличението ще влезе в сила от 1 април.

Това е първата стъпка за нормализиране на възнагражденията в железопътния транспорт съобщи генералният директор на НКЖИ Антон Гинев.

Сключеното споразумение е постигнато при запазване на конкуретноспособността и финансовата стабилност на компанията, изтъкна лидерът на КНСБ Желязко Христов.

Новите договорености по договора за тази година предвиждат начална заплата 235 лв., съотношение между минимална и максимална заплата 1 : 4.

От първи септември ще бъдат увеличени базовите заплати за всички работници и служители с 140 лв. за сметка на социалните разходи.

Приета е и програма за повишаване на доходите по етапи с процент, изпреварващ инфлацията, а също и ангажимент за изготвяне на социална програма за работещите в компанията.

Напрежението обаче има опасност да ескалира, ако правителството не реши проблемите с наредбата за регулацията на заплатите и подоходното данъчно облагане, прогнозират синдикалисти.

Стачка засега няма да има, но запазваме стачна готовност, заяви Розен Зарков, председател на федерацията на транспортните работници „Подкрепа".

Драмата в железниците иска и други национални политики, подчерта лидерът на КНСБ Желязко Христов и посочи, че на ход са министър председателят, министърът на финансите и министърът на транспорта.

Той заяви категорично, че синдикатите ще се борят от 1 януари за всички работещи да има ваучер от 40 лв. за храна, без да се облагат.

Христов прогнозира, че се задават серия протестиза работните заплати и данъчноосигурителното бреме в различни браншове и предупреди, че днес започва протестът на КНСБ и КТ Подкрепа в бургаското пристанище и че се задават солидарни протести Мини „Марица Изток".