В съответствие с действащата правна уредба от 1-ви юли VIVACOM намали още веднъж цените на разговорите от фиксиран към мобилен телефон, като от началото на месеца минута разговор от фиксиран към мобилен телефон е вече 25.8 и 21 стотинки, съответно в часовете на силен и слаб трафик. До тогава потребителите плащаха за това 39 и 31 стотинки.

Това е последната стъпка от въведеното от Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) поетапно сваляне на цените за терминираме между фиксираната и мобилните мрежи в страната.

От началото на кампанията през 2008 г. до днес обажданията от фиксиран към мобилен телефон вече са поевтинели с повече от 60%, а от мобилен към мобилен телефон - с повече от 40%. Ако бъде въведена допълнителна схема и цените на едро бъдат променени в съответствие със средноевропейските нива, VIVACOM ще намали още по-драстично цените на дребно за своите клиенти, допълват от компанията.

Според решението на регулатора мобилните оператори свалят цените на едро на четири етапа., VIVACOM пренася това намаление директно върху своите крайни клиенти.

„В момента от всички играчи на пазара единствено националният телеком намали драстично цените си на дребно веднага след намаляването им на едро. Поради тази причина позицията на КРС буди недоумение.", заявяват от VIVACOM.

Спорът между VIVACOM и регулатора реално е за разлика в цената между две десети и осем десети от стотинката при силен и слаб трафик съответно, което означава между 1 и 3 процента от цената на услугата.

Разликата произтича от факта, че БТК въвежда допълнително наложеното от КРС намаление на остатъчната цена не от 1 януари 2010 г., а четири месеца по рано, като въведе по-ниска цена на дребно от нормативно предвидената. При последващото намаление в началото на юли, телекомът продължи да използва формулата за намаляване на остатъчната цена от цената на дребно за разговори от фиксирани абонати към мобилни пропорционално на намаляването на цените за терминиране в мобилни мрежи.

„VIVACOM счита за коректно да изрази окончателната си позиция след като се запознае официално с решението на КРС, тъй като до момента компанията не го е получила, а разбра за позицията на регулатора от медиите", се казва още в официалното съобщение.