Влак с 200 км/ч не е изгоден за България

2389
Влак с 200 км/ч не е изгоден за България

Изграждането на високоскоростна железница с над 200 км/ч е икономически неизгодно за България, смята генералният директор на Национална компания "Железопътна инфаструктура" (НКЖИ) Милчо Ламбрев.

Територията на България се характеризира със силно пресечен релеф. За реализирането на трасе на железопътна линия за скорост над 200 км/час е необходимо изграждането на много и скъпи съоръжения - тунели, мостове, виадукти и др., което значително оскъпява проектите, обясни Ламбрев.

Друг мотив за отказ от високоскоростни железници са късите разстояния между експлоатационните пунктове на масовите товаропотоци. За конвенционалната железопътна мрежа скоростта до 160 км/час е напълно достатъчна, е мнението на генералния директор на НКЖИ.

До края на 2013 г. ще бъдат изградени железопътни високоскоростни линии за комбиниран превоз - пътнически и товарен, каза още Ламбрев. Движение на влакове със скорости, чувствително по-високи от тези, с които сега се реализира трафика в мрежата, ще имаме след завършване на строителството на участъците Пловдив - Свиленград - Турска граница; Пловдив - Бургас и Септември - Пловдив, уточни той.

В края на миналата година стана ясно, че Китай ни е поканил да се включим заедно с Турция в проекта им за високоскоростна железница, съобщи тогава транспортният министър Александър Цветков.

Източник: БТА

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Коментари

Христо Иванов
# 0
19:10 | 29 October 2015
Напълно подкрепям Любомир Дънков, въпреки че вече сме 2015 г. неговото мнение е актуално и днес. А Милчо Ламбрев, вече е пенсионер с 900 лева пенсия и си кара работата. Сповед мен, човека не е виновен той си е глуповат по рождение и елементарен. Ама може да направиш такова изказване. През 2015 година съм леко шокиран.
Любомир Дънков
# 1
13:02 | 7 February 2011
Като не е изгодно да закриваме железниците, защото като направим магистралите никой няма да ги ползва. Но до тогава Ламбрев ще си получава заплатата и ще се пенсионира. Хората мислят в перспектива строят линии за 500 км/ч, а разработват влакове за 600. У нас искат с трици маймуни да ловят.
Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 667.480 -0.05%
  • BGREIT 114.490 0.12%
  • BGTR30 544.660 -0.45%
  • BGBX40 130.470 -0.24%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1742 1.1743
  • GBP/USD 1.3211 1.3213
  • USD/JPY 113.6920 113.7040
  • USD/CHF 0.9861 0.9862
  • USD/CAD 1.2648 1.2650
  • AUD/USD 0.7803 0.7805
  • USD/BGN 1.6654 1.6657
Ask Bid
  • DOW JONES 23344.95 23348.95
  • S&P500 2573.34 2573.84
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5389.40 5391.40
  • DAX 12984.97 12986.97
  • FTSE 100 7523.20 7524.70
  • ПЕТРОЛ 51.89 51.94
  • ЗЛАТО 1280.52 1281.02
  • СРЕБРО 17.07 17.10

Видео