Влакове без машинист по третия лъч на софийското метро. Трасето, което ще се изгражда в следващите 3 години, ще предвижда такава възможност. Договорът за доставка на влаковете вече е факт.

В София влакчетата в момента са руски. Компанията „Метровагонмаш“ обаче не взе участие в доставката на мотриси за третия лъч на железницата, въпреки че разработва система за превоз без машинист за метрото в Москва.

Влаковете между Ботевградско шосе и Горна баня, ще са немски. Но по-важно е, че самата инфраструктура на третия лъч ще е от ново поколение, съобщава Нова телевизия.

Какво означава това? При първите две линии на метрото в София позицията на всеки влак по трасето се отчита на всеки 100 метра. Местоположението на влаковете по третата линия ще се знае във всяка минута чрез радиосигнал. Това ще позволи в един момент по релсите да тръгнат напълно автоматизирани мотриси с последните технологии за безопасност.

„Третата линия, влаковете, които са поръчани, и автоматиката, която ще дойде, позволява в перспектива влаковете да бъдат без машинист”, обясни инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на „Метрополитен”.

По този начин съвсем скоро ще тръгнат влаковете по една от линиите в Будапеща. По време на тестовете до края на тази година в кабините ще има машинисти. Едва след това те ще бъдат заменени с компютър.

„Първите няколко години и ние като унгарците ще тръгнем с машинисти. След това ще реализираме и тази опция”, обясни инж. Братоев.

Строителството на третия лъч на софийското метро започва напролет и ще продължи до 2019 година. Очаква се всеки трети софиянец да яхне метрото, а трафикът да се облекчи поне с 35%.