Влошава се доверието на потребителите в България

714
Влошава се доверието на потребителите в България

През април 2011 г. общият показател на доверие на потребителите намалява с 3.1 пункта спрямо нивото си през януари, което се дължи главно на спад в потребителското доверие сред населението в селата с 8.5 пункта. При градското население равнището на показателя намалява с 0.5 пункта.

Общата оценка на потребителите за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната през последните дванадесет месеца е по-неблагоприятна - 7.2 пункта намаление на балансовия показател от януари до април.

По отношение на промяната на икономическата ситуация в страната през следващите дванадесет месеца очакванията на потребителите са също по-песимистични (минус 4.4 пункта).

Населението в селата влошава с 10.2 пункта оценката си за настоящото състояние на бюджета на домакинството, а при финансите на градските домакинства влошаването е с 1.2 пункта.

Очакваните промени във финансовото състояние на домакинствата през следващите дванадесет месеца са също в посока на влошаване (с 5.9 пункта намаление на балансовия показател).

През април тревожни остават усещанията на потребителите по отношение на повишаването на потребителските цени. Оценката им за „инфлацията през последните дванадесет месеца" има по-висока стойност (плюс 14.0 пункта). Инфлационните очаквания се запазват и за следващите дванадесет месеца (увеличение на балансовия показател с 3.4 пункта).

По отношение на безработицата преобладаващи са предвижданията, че ще има съкращаване на персонал и през следващите дванадесет месеца, и то с по-високо темпо по мнение на потребителите в селата.

Настоящата икономическа ситуация в страната продължава да се оценява от по-голямата част от потребителите като неблагоприятна за спестяване, а и очакванията им по отношение на възможността да спестяват през следващите дванадесет месеца се влошават.

Последната анкета отчита леко подобрение (от 1.7 пункта) на общата оценка на настоящата ситуация да се правят разходи за покупка на предмети за дълготрайна употреба.

За следващите дванадесет месеца обаче потребителите са по-резервирани в намеренията си да извършват такива разходи, като същевременно продължават да регистрират отрицателната си нагласа и по отношение на извършването на разходи за подобрения в дома, закупуването или построяването на жилище и покупка на кола през следващите дванадесет месеца.

Подобни статии

Facebook Коментари

Добави коментар

Екипът на Profit.bg Ви благодари, че използвате кирилица за вашите коментари.
В случай, че коментарът Ви съдържа нецензурни квалификации и лични нападки или обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа, той ще бъде изтрит от модератора на сайта.

Абонирайте се за електронния
информационен бюлетин на Profit.bg

Пазари

% Стойност
  • SOFIX 678.650 0.00%
  • BGREIT 114.340 0.00%
  • BGTR30 542.970 0.00%
  • BGBX40 131.130 0.00%
Ask Bid
  • EUR/USD 1.1931 1.1932
  • GBP/USD 1.3523 1.3524
  • USD/JPY 112.3080 112.3200
  • USD/CHF 0.9704 0.9706
  • USD/CAD 1.2334 1.2335
  • AUD/USD 0.7960 0.7961
  • USD/BGN 1.6391 1.6394
Ask Bid
  • DOW JONES 22365.90 22369.90
  • S&P500 2502.11 2502.61
  • NASDAQ 4705.68 4706.68
  • CAC 40 5280.63 5282.63
  • DAX 12596.05 12598.05
  • FTSE 100 7306.31 7307.81
  • ПЕТРОЛ 50.62 50.69
  • ЗЛАТО 1292.51 1293.01
  • СРЕБРО 16.92 16.95

Видео