За улеснение на трафика по автомагистрала Тракия от 4 май (вторник) до 9 май (неделя) в района на ж.п. надлеза при 159-и километър ще има две ленти за София и една за Бургас. Поради ремонтно-възстановителни работи на съоръжението движението се извършва двупосочно в платното за Бургас, съобщават от Агенция Пътна инфраструктура.

Заради ремонт е ограничено движението в участъка между пътните възли „Чирпан - Изток“ и „Стара Загора“ на АМ "Тракия". За ремонта на над 23 км от трасето са затворени и двете платна и трафикът преминава по обходен маршрут.

Пътуващите от София към Бургас се отклоняват при пътен възел „Чирпан - Изток“ на АМ „Тракия“ по път II-66. Оттам по второкласния път ще продължават до пътен възел „Стара Загора – Кольо Ганчев“, който е на път II-66 и път I-5 Стара Загора - Димитровград. След това движението е по път I-5 до пътен възел „Стара Загора“, където шофьорите ще продължават по АМ „Тракия“.

Пътуващите от Бургас към София се отклоняват при пътен възел „Стара Загора“ на АМ „Тракия“ по път I-5 до пътен възел „Стара Загора – Кольо Ганчев“. От там по път II-66 ще продължават до пътен възел „Чирпан - Изток“, за да се качат отново на АМ „Тракия“.

Алтернативен маршрут на участъка в ремонт на АМ „Тракия“ е Подбалканският път I-6 София - Бургас. Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да използват и първокласния път за по-голяма удобство при пътуване в пиковите дни и часове.

Алтернативен маршрут на АМ „Хемус“ в посока Монтана и Видин са проходът „Петрохан“ и пътят през Искърското дефиле.

Алтернативен маршрут на първокласния път през Владая е АМ „Струма“.

Агенция „Пътна инфраструктура“ апелира шофьорите да спазват правилата за движение, да карат внимателно и със съобразена скорост, да не се предприемат рискови изпреварвания и да не използват аварийните ленти по автомагистралите за по-бързо придвижване при натоварен трафик.

В участъците от първокласната, второкласната и третокласната пътна мрежа, в които е въведена временна организация на движението заради ремонтни дейности е необходимо шофьорите да предвидят повече време за пътуване, поради по-ниската скорост на движение при извършването на строителни работи или да използват алтернативни маршрути.