Всеки десети потребителски кредит, отпуснат от Уникредит Булбанк, минава през мобилното банкиране. Дигитално обработените заявления са приблизително 14 на седмица.

Това обяви на пресконференция днес Борислав Генов, директор „Банкиране на дребно”. Целта на екипа на Банката е в периода до 2025 г. всеки пети потребителски кредит да бъде заявен и одобрен през мобилната апликация, а обработените по този начин документи да достигне до 90 на седмица, подчерта той.

Кандидатстването става само с лична карта, идентификацията – през мобилното устройство, а подписването на договора е дистанционно с квалифициран електронен подпис (КЕП). Таванът на кредита е стандартният – до 75 000 лв., а одобрението се връща в рамките на 2 часа, обясниха специалисти.

Дигиталният процес на кандидатстване и одобрение е предпочитан начин от мъжете (58%), сочи проучване на Уникредит Булбанк, като таксите са значително по-ниски в сравнение с услугата във физически офис на кредитната институция.

Прави впечатление, че онлайн услугата е предпочитана за по-малки суми – средно до 5000 лв. и запо-кратък период на погасяване, докато за по-големи – средно до 18 9000 лв., клиентите избират да се обърнат към кредитен специалист на банката, обясни Генов.

Онлайн услугата е максимално улеснена за потребителите, посочи Ивайло Главчовски, изпълнителен директор на УниКредит Кънсюмър Файненсинг. „Необходимо е да попълнят само четири полета, три от които съдържат информация за личните данни, а последното е отметка”, обясни той.

Двамата специалисти твърдят, че квалифицираният електронен подпис не е препятствие – девет от десет клиенти на Банката притежават КЕП.

В допълнение те подчертаха, че 650 000 потребители на услугите на Уникредит Булбанк ползват мобилната ѝ апликация и обещаха, че тепърва ще развиват нейната функционалност.