Предимствата и недостатъците на бизнеса в България. Как да пробием навън? Международни специалисти ще дадат съвети за успешни практики за малките и средни предприятия - утре в рамките на българо-японската бизнес седмица.Според специалистите три са ключовите моменти, които водят до успех:

1. Глобална насоченост - стремежите да са не само към местния пазар, но и към външния, още повече наблизо е огромният пазар на Европейския съюз.

2. Уникален продукт - трябва да имаш продукт или услуга, които да са уникални, които предлагаш само ти, за да си конкурентоспособен.

3. Ръководни умения - днес трябва да се взимат бързи, но и правилни решения, защото светът много бързо се променя.

"Знам нещо за България. Всеки говори за розовото масло. Но трябва да знаете, че бизнесът не е просто да казвате - Хей, имаме розово масло, вижте колко е хубаво. Сега на всички портмонетата са тънки. Затова трябва да измислите как да ги отворите. Ако българското розово масло с неговите ползи го опаковате в някаква тенденция - например в енергоспестяване или в природосъобразност - ще стане по-добре. Потребителят ще стане част от група, която спасява света", обясни Осама Иияма.

През последните 10 години японските компании инвестират основно в Чехия, Полша и Унгария. След повишението на цените там, инвеститорите насочват погледа си към България.

За японските компании много важни са качеството и точността. Ако японските фирми видят че може да се разчита на вашата фирма, те ще искат да правят бизнес с вас.

Източник: бТВ