Юниливър информира своите служители, че ще прехвърли българското производство на марката „Калиакра” в Румъния като част от стратегията на компанията в световен мащаб за съсредоточаване на производствената си дейност в избрани стратегически обекти, което ще подпомогне растежа на компанията в дългосрочен план.

В резултат на това, производството на Юниливър във фабриката в гр. Добрич, което е част от индустриалната платформа “Калиакра”, ще бъде преустановено. Производството на „Рама” и „Калиакра” ще бъде прехвърлено в производствен център на Юниливър с по-високи технологични мощности в гр. Плоещ, Румъния, където се произвеждат голяма част от продуктите от известните марки на компанията, включително „Рама” и „Кнор”.

Вицепрезидентът на Юниливър, отговарящ за производствената част, Марк Енгел заяви, че това не е било лесно решение за тях. Наясно сме със социалния ефект от решението за нашите служители в гр. Добрич и уверяваме още веднъж, че имаме ангажимент да се отнесем към всеки с подобаващо уважение и достойнство, каза още Марк Енгел.

В съответствие със стриктното изпълнение на ангажимента си и спазвайки българското законодателство, ние вече започнахме процедурата за информиране и консултиране със синдикалната организация във фабриката в гр. Добрич, за да постигнем договореност относно компенсационните пакети, както и да изградим механизъм за изготвяне на програми за подпомагане на бъдещи трудови възможности за служителите чрез консултиране и обучение. Консултационната процедура със синдикатите ще се извърши в рамките на следващата седмица, добави Енгел.

Общо броят на служителите е 70 работници и служители на пълен работен ден, както и 30 служители на срочен договор.

Президентът на Юниливър за Централна и Южна Европа” Александра Гатеж допълни, че марката „Калиакра” е важна част от изключително успешната регионална продуктова гама от търговски марки маргарини, така че преместването на производството няма да повлияе на плановете за по-нататъшни инвестиции в един от най-известните български продукти.

Вкусът, качеството и достъпността на марката „Калиакра” няма да се променят, каза Гатеж и допълни, че професионалният екип за продажби и маркетинг в България има грижата тази марка да продължи да бъде достъпна за търговските партньори и потребители в България.